شناسهٔ خبر: 54870277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهارتی شدن سی درصد آموزش ها در برنامه ششم توسعه

در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها باید به صورت مهارتی ارائه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور در مراسم رونمایی از نشان فرآمد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلپایگان با اشاره به افزایش مهارت آموزی دانشجویان گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش‌ها باید به صورت مهارتی ارائه شودو تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه اموزش‌های مهارتی باید سیاست گذاری‌های خود را به نحوی تدوین کنند که ۳۰ درصد این آموزش‌ها تحقق پیدا کند.
عرفان خسرویان افزود: بزودی چندین پردیس دانشگاهی دیگر در حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور بازگشایی می‌شود که یکی از این شعبه‌ها در استان سیستان و بلوچستان و چابهار است که توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به دنبال خواهد داشت
وی با اشاره به اهداف دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: تعامل با شرکت‌ها و کارخانه‌ها در نقاط مختلف کشور از مهمترین اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است و دانشجویان باید پس از اتمام دوران تحصیلی خود، در بازار کار در فرصت‌های شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای گلپایگان هم در آیین رونمایی از نشان فرآمد با بیان اینکه کلمه فرآمد برگرفته از سه کلمه فراغت، مهارت و درآمدزایی است؛ گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان در کارگاه‌های دانشجویی علاوه بر تولید و درآمدزایی موجب افزایش مهارت دانشجویان شده و گامی در جهت اجرای شعار سال برداشته می‌شود.
محمد منعمی افزود: در حال حاضر در این کارگاه‌ها به تولید و تکثیر گیاهان دارویی، گیاهان گلخانه‌ای و تولید تجهیزات آموزشی پرداخته می‌شود و تولیدات دانشکده فنی و حرفه‌ای گلپایگان در حوزه کار دانشجویی با نام تجاری فرآمدعرضه خواهد شد.

مهارتی شدن سی درصد آموزش ها در برنامه ششم توسعه مهارتی شدن سی درصد آموزش ها در برنامه ششم توسعه مهارتی شدن سی درصد آموزش ها در برنامه ششم توسعه مهارتی شدن سی درصد آموزش ها در برنامه ششم توسعه

نظر شما