شناسهٔ خبر: 54865350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

صهیونیست ها در پشت پرده نطام سلطه قرار دارند/ آزادی مهران محصول مقاومت مردم و درایت ولایت فقیه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مردم مهران گفت: صدام عامل نظام سلطه ای بود که پشت پرده آن صهیونیست ها هستند اما با مقاومت مردم و درایت ولایت فقیه مهران آزاد شد و دشمن نتوانست به اهداف خودش برای تجاوز با خاک ایران دست پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار،  ردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جمع مردم مهران  به مناسبت سالروز آزادسازی مهران  دراین شهرستان  گفت: سالروز آزادی مهران در عملیات کربلای یک و تقارن آن به اول ذیحجه یک اتفاق مبارک است که نوید روزهایی بهتر برای مردم دارد.

  
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ بشر یک آغاز  ویک سرفصل جدید است که در ابتدای  این فصل جدید دشمنان اسلام متوجه آن شده با تمام وجود به میدان آمده و  بیش از ۶۰ مرکز مطالعاتی تحولات جهان اسلام را مورد مطالعه قرار می دهند که توسط صهیونیست ها اداره می شود. 
 
سردار سلیمانی در ادامه گفت: پشت صحنه نظام سلطه صهیونیست ها قرار دارند  وآن ها متوجه شدند که چه تحولات دنیا دچار تغییر و دگرگونی است  و به همین دلیل با تمام توان در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته و توان خود در عرصه های مختلف   مقابل ملت ایران به میدان آوردند. 
 
وی با اشاره به پشت پرده تجاوزصدام به مرزهای ایران گفت: صدام عامل نظام سلطه ای شد که عامل آن صهیونیست ها بودند و تجاوز علیه ایران اسلامی را آغاز کرد ولی امام راحل با درایت و رهبری خود آحاد مردم را برای مقاومت علیه دشمن بسیج کرده  و مقاومت مردمی ایران آغاز شد. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: یک مقاومت  همه آحاد مردم در مقابل دشمن قرار گرفتند و مقاومت دیگر مانند مردم شهر مهران بودند که محبور شدند خانه خود را ترک کنند  و یک مقاومت دیگر توسط مردمی بود که شهرهاشون مورد حمله دشمن قرار گرفت. 
 
وی بیان داشت: مقاومت مردم مهران در دوران دفاع مقدس دارای صحنه های زیبایی از آزادگی و رشادت است ،  همچنین  آنگاه که شنیدند که شهرشان اشغال شده در این حالت است که کسی نمی توان این حس را درک کند و بابد کسی ساکن این دیار  باشد تا بداند که چه پیامدهای سنگین روحی دارد که اینجاست نقش ولایت فقیه وامام راحل در آزادسازی مهران و صدور فرمان آزادسازی مهران مشخص می شود. 
 
سردار سلیمانی یادآور شد:  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، ایران اسلامی  یک نظام نوپا بودکه دستخوش تغییرات عمیق شده بود و کشور ما سنگر بان نیروهای آمریکایی محسوب می شد و آمریکایی ها حضور گسترده داشتند که یکی از دلایل تجاوز همین بود که  محاسبات مادی آن ها این بود که در کمترین زمان ایران را فتح کنند به همین دلیل   نزدیک ۴۰ کشور در تجاوز صدام سهیم شدند چه به لحاظ تکنولوژی، نیروهای انسانی و حمایت مادی که محاسبات آن ها این بود که در کمترین زمان به سمت تهران حرکت کرده ، مناطق مختلف کشور را جدا کند اما به برکت مقاومت مردم ومدیریت الهی ولایت فقیه و امام و فداکاری مردم هیچ کدام از رویاهای آن ها محقق نشد. 
 
وی در ادامه گفت: امروز موسسان مطالعات دنیا می گویند برای پیروزی در یک نبرد فقط تجهیزات،  نیرو و امکانات  لازم نیست و شرط لازم برای پیروزی وجود روحیه مقاومت است که مهران و خرمشهر شروع شد و با تمام دنیا کشیده شد و محور مقاومت از همین رشادت های پرافتخار شکل گرفته است. 
 
سردار سلیمانی عنوان کرد: امروز گستره شدن سرود سلام فرمانده نشان دهنده این است که ملت نگاه می کنند که چه ظرفیت هایی  انقلاب اسلامی ایجاد کرده است. 
 
وی خاطر نشان کرد: بزرگی وعظمت ملت ایران هنوز آن طور که باید بازتاب پیدا نکرده و در بین بسیاری  از جوانان همچنان از رشادت ها ی رزمنوگان وفداکاری های مردم ایلام در مقابل دشمن خبر ندارند . 
 
سردار سلیمانی بیان داشت: اذن تجاوز به ایران اسلامی را آمریکایی ها به صدام دادند و آمریکا با همپیمانش در کنار صدام قرار گرفتد  و تجهیزات و امکانات مختلفی به صدام دادند. 
 
وی در ادامه گفت: برخی کشورها امروزعامل وسر سپرده صهیونیست ها بوده و با جمهوری اسلامی دشمنی داشته وتلاش دارند رژیم صهیونیستی  را از نابودی نجات دهند. 
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آزادسازی مهران گفت: آزادی مهران در سال ۱۳۶۵ بعد از زمانی بود که رزمندگان  توانستند شبه جزیره فاو را آزاد کند وآن رژیم آمده بود مهران را اشغال کمد ودر گروگان  شبه جزیره فاو،  در مهران بماند که با درایت  امام راحل مبتی بر آزادی مهران آن باعث شد تا مهران آزاد شود. 
 
‌وی یادآور شد: امروز دریک جنگ ترکیبی  قرار داریم که دشمن از هنه جهات به ما فشار آورده  و  در طول سال های اخیر توطئه ها و جنایت های  مختلفی علیه ما انجام داده است که به زودی میزهای محاکمه علیه این کشور ها تشکیل خواهیم داد که چرا بر علیه ملت ایران توطئه کردند و پاسخ جنابت هایشان را دریافت خواهند کرد. 
 
سردار سلیمانی عنوان کرد: برجسته کاری که می توانیم امروز انجام دهیم تا راه  شهدا را ادامه دهیم جهاد تبیین است.
وی در ادامه گفت: دولت برآمده از اراده مردم در  انتخاب ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ اراده جدی برای پیشرفت ایران به قله  های پیشرفت دارد اما شرط آن نقش آفرینی مردم برای دست یابی به قله های پیشرفت در عرصه های مختلف و دست یابی به عدالت در همه حوزه هاست. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ظرفیت های بسیج در کنار دولت وبرای خدمت به مردم عزیز است.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما