شناسهٔ خبر: 54865302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رزرو اتاق فرار، راه فرار از یک روز کسل کننده

    اگر امکان سفر در زمان را داشتید؛ انتخابتان کدام دوره تاریخی بود؟ دوست داشتید در زمان باستان و در دربار مصر همراه با فرعون یک مسئله مهم را

صاحب‌خبر -

 

 

اگر امکان سفر در زمان را داشتید؛ انتخابتان کدام دوره تاریخی بود؟ دوست داشتید در زمان باستان و در دربار مصر همراه با فرعون یک مسئله مهم را حل می‌کردید؟ یا ترجیح می‌دادید که در دوره جنگ جهانی، به عنوان جاسوس با نازی‌ها رفت و آمد می‌کردید و از اسرارشان سر درمی‌آوردید؟

تجربه زندگی در دوره‌های مختلف زمانی آنقدر هیجان‌انگیز است که تعداد زیادی از کارگردان‌ها حداقل یک فیلم تاریخی یا فانتزی کارگردانی کرده‌اند و نویسندگان بزرگی درباره این برهه‌های تاریخی داستان نوشته‌اند. اما شنیدن کی بود مانند دیدن؟ تماشای فیلم و خواندن کتاب کی می‌تواند حسی شبیه به زندگی در این فضاها و محیط را بازسازی کند؟

اسکیپ روم یا اتاق فرار، دست شما و اکیپ همراهتان را گرفته و به دنیای پر رمز و رازی می‌برد تا برای یک تا دو ساعت، کاملا از زندگی روتین و همیشگی‌تان دور ‌شوید. خیلی‌ها با اتاق فرار و روند بازی و نحوه انجام آن آشنایی دارند؛ اما شاید کمتر کسی همه ژانرهای اتاق فرار را بشناسد!

انواع اتاق فرار

از ما به شما نصیحت که بودن یک فرد حرفه‌ای و آشنا به زیر و بم اتاق فرار در هر اکیپی ضروری است. کسی که همه ژانرهای اتاق فرار را بشناسد، با چند سوال ساده از اعضای گروه می‌فهمد که کدام ژانر بیشتر از بقیه به درد گروه می‌خورد و می‌تواند یک خاطره فراموش نشدنی برایشان رقم بزند. اما اصلا ژانر اتاق فرار چیست؟

احتمالا اگر از شما خواسته شود ژانر فیلم‌های سینمایی مختلف را نام ببرید؛ سریع ژانرهای ترسناک، کمدی، هیجانی و ملودرام یا رمانتیک به ذهنتان خطور می‌کند. اتاق فرار هم از نظر ژانر شبیه به انواع فیلم یا کتاب است؛ با این تفاوت که در اسکیپ روم به جای اینکه این ژانرها را تماشا کنید؛ آنها را تجربه خواهید کرد!

ژانر را می‌توان همان تم دانست. تم هم با کمک فضا سازی، طراحی صحنه و لباس، موسیقی و مواردی شبیه به این ساخته خواهد شد. تیم طراح و سازنده اتاق فرار، ابتدا ژانر اسکیپ روم و ایده اولیه را انتخاب می‌کنند و بعد سراغ سناریو و ساخت اتاق می‌روند. اگر ژانر اتاق فرار مشخص نباشد و یا اتمسفر مربوط به آن ساخته نشده باشد؛ در حال و هوای بازی قرار نمی‌گیرید و لذتی که باید را از ان نمی‌برید.

11

بهترین اتاق فرار های تهران

بهترین اتاق فرارهای تهران را می‌توان بر اساس ژانرهای اصلی دسته بندی کرد:

ژانر جنایی

اتاق فرار جنایی، برای گروه‌هایی که دوست دارند ذهنشان را به چالش بکشند ساخته شده! در این اتاق فرارها شما در قالب یک کاراگاه یا پلیس فرو می‌روید و با کمک نشانه‌ها، راز یک پرونده قتل را حل می‌کنید. به زبان ساده‌تر، اگر از شرلوک هولمز بازی و حل معما خوشتان می‌آید؛ این ژانر را انتخاب کنید.

ژانر ماجراجویی

هر چند ژانر جنایی ذهنتان را حسابی به چالش می‌کشد؛ اما برای افراد پر شر و شور و عاشق هیجان ممکن است کمی خسته کننده باشد. فیلم‌های ایندیانا جونز را دیده‌اید؟ گروهی که در مقبره‌های قدیمی به دنبال اکتشاف عتیقه و رازهای باستانی هستند و بعد با اتفاقات پیش بینی نشده و هیجان انگیزی شگفت زده می‌شوند! معمولا در اتاق فرارهای ماجراجویانه، فضاهای بزرگ انتخاب می‌شوند تا هم طراحی صحنه به خوبی انجام شود و هم جا برای تحرک و تکاپوی شما و تیمتان به اندازه کافی باز باشد!

ژانر دلهره آور

برای اینکه بهتر این ژانر اسکیپ روم را بشناسید؛ باز هم بهتر است از فیلم‌ها کمک بگیرید! اگر با مفهوم تعلیق آشنایید؛ حتما اسم هیچکاک به گوشتان خورده؛ شاید هم از طرفداران فیلم‌های دلهره آور و پر تعلیق او باشید. در کمدی که به آرامی و بدون دلیل باز می‌شود؛ سر و صدای ناگهانی و اتفاقاتی که باعث می‌شوند قلبتان بریزد از نشانه‌های ژانر دلهره آور هستند. در این ژانر از اتاق فرار هم شما قرار است با انواع چالش و معما دست و پنجه نرم کنید؛ اما تم اصلی و اتمسفری که آن را تجربه می‌کنید؛ سرشار از دلهره خواهد بود. فضا سازی و استفاده از موسیقی مهم‌ترین ابزارهای ایجاد این اتمسفر هستند.

ژانر ترسناک

محبوب‌ترین ژانر اتاق فرار، ژانر ترسناک است. شاید خیلی خوب بتوانید این فضا و تم را تصور کنید: وجود موجودات فراطبیعی یا یک قاتل و جانی در اتاق که باید یک تنه به جنگ با آنها بروید؛ اتفاقات ترسناکی که فکرش را هم نمی‌کنید و ترس و اضطرابی که باعث می‌شود آدرنالین خونتان به بیشترین حد ممکن برسد!

به غیر از فضاسازی و استفاده از موسیقی و طراحی صحنه، معمولا در اتاق فرار ترسناک از شیوه‌های تعاملی هم استفاده می‌شود. در شیوه تعاملی، اکتورها یا بازیگران اتاق فرار هم وارد بازی می‌شوند و با عملکردشان کمک می‌کنند که ترس را شدیدتر تجربه کنید. ژانر ترسناک برای افراد حساس چندان مناسب نیست؛ اما اگر اهل تجربه اتفاقات جدید و هیجان انگیز باشید؛ تبدیل به یکی از بهترین خاطراتتان خواهد شد!

ژانر فانتزی

اگر اولین بار است که می‌خواهید سراغ اسکیپ روم بروید شاید ژانر فانتزی بهترین انتخاب برای شما باشد. مخصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که موقع دیدن فیلم‌های تیم برتون مثل ادوارد دست قیچی، چارلی و کارخانه شکلات سازی و... از ته دلتان آرزو کرده‌اید که وارد دنیای فانتزی انها شوید!

ژانر فانتزی مخصوصا برای افرادی که عاشق داستان‌هایی مثل آلیس در سرزمین عجایب یا هری پاتر هستند هم به شدت جذاب خواهد بود. مهم‌ترین اصل موفقیت یک اتاق فرار فانتزی، ایده اولیه و ذهن خلاق و باز طراح آن است. نوشتن سناریو و طراحی صحنه هم اهمیت بسیار زیادی در ایجاد یک تجربه فوق‌العاده دارند.

ژانر کارآگاهی

شاید فکر کنید که ژانر کارآگاهی و ژانر جنایی با هم فرقی ندارند؛ اما این دو ژانر در عین شباهت، تفاوت‌های زیادی با هم دارند. در ژانر کارآگاهی، شما مثل پوآرو یا خانم مارپل قرار است مثل یک کارآگاه کارکشته رفتار کنید؛ اما لزوما پرونده قتل و جنایت را حل نمی‌کنید. ممکن است ماجرا مربوط به یک سرقت علمی یا حتی یک ماجرای شهری باشد. در این ژانر مهم‌ترین مسئله داشتن یک داستان قوی است. داستان و سناریوی اسکیپ روم کاراگاهی سرشار از جزئیات مختلف بوده و فضاسازی و اتمسفر دقیقا مثل یک فیلم درست می‌شود.

12

اتاق فرار کجا خوبه؟

قبل از اینکه به سراغ رزرو اسکیپ روم بروید؛ باید از بین تعداد بسیار زیادی اتاق فرار که در گوشه و کنار شهر قرار دارند، بهترین مورد را انتخاب کنید. همان طور که قبلا هم اشاره شد؛ خیلی مهم است که سراغ اتاق فراری متناسب با روحیه اکیپ همراهتان بروید؛ وگرنه ممکن است آنقدر که انتظارش را دارید به شما خوش نگذرد!

به غیر از ژانرهای اصلی اتاق فرار، چند ژانر فرعی هم وجود دارد که ممکن است در کنار ژانر اصلی در یک اتاق فرار با آنها هم رورو شوید. این ژانرهای عبارتند از:

  • ژانر جنگی
  • ژانر سیاسی
  • ژانر کمدی
  • ژانر دراماتیک
  • ژانر توهمی

مثلا در یک اتاق فرار با ژانر ماجراجویانه، شما ممکن است در یک فضای جنگی قرار بگیرید که محیط و دکور کاملا مشابه با میدان جنگ ساخته شده باشد و مجبور باشید با دشمنانتان بجنگید تا به هدفی مهم برسید. یا در یک اتاق فرار ترسناک هم ممکن است اتفاقات خنده دار و لحظات کمدی در انتظارتان باشد. بنابراین قبل از رزرو اتاق فرار، ژانرهای اصلی و فرعی اتاق فرار را چک کنید.

بزرگ ترین اتاق فرار ایران

اگر از طرفداران پر و پا قرص اسکیپ روم نیستید؛ شاید فکر می‌کنید بزرگی فضا و محیط اتاق فرار چندان اهمیتی ندارد. اما در بازی‌هایی که نیاز به تحرک دارند یا در یک فضای شهری اتفاق می‌افتند؛ بزرگی اتاق فرار در ایجاد هیجان و فضا سازی حرف اول را می‎زند. به همین دلیل هم هست که برای عاشقان اسکیپ روم‌های هیجانی و پویا، بزرگی فضا، حرف اول را می‌زند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، حتما موقع رزرو اتاق فرار از سایت ایران اسکیپ، حواستان به بزرگ‌ترین اتاق فرار ایران یعنی دلاک هم باشد.

رزرو اتاق فرار با تخفیف

ساختن یک روز خاص و تجربه‌ای که با همه تجربه‌های قبلی‌تان متفاوت باشد؛ کار آسانی به نظر نمی‌رسد. شاید فکر کنید که یکی دو ساعت سفر در زمان و حضور در یک فضای عجیب، نیاز به هزینه خیلی بالایی دارد. اما در سایت ایران اسکیپ شما می‌توانید اتاق فرار مورد نظرتان را با تخفیف رزرو کنید.

ایران اسکیپ مرجع اتاق فرارهای ایران است و کافی است در آن ژانر اتاق‌های فرار، تعداد نفرات هر بازی، نحوه انجام بازی، بزرگی فضا و داستان اتاق فرار را چک کنید. هر چند نفر که باشید؛ هر ژانری که دوست داشته باشید و هر قدر سخت پسند و ایرادگیر باشید؛ شک نکنید که در ایران اسکیپ می‌توانید حداقل یک اتاق فرار پیدا کنید که کاملا برایتان ایده‌آل باشد و بهترین تجربه را برای شما رقم بزند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما