شناسهٔ خبر: 54855917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین

تابستان فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

قزوین- ایرنا- مسوول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت: تابستان بهترین فرصت برای مهارت آموزی دانش آموزان در موضوعات و عرصه‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم رسولی‌فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروزه مهارت آموزی و افزایش مهارت جوانان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و در آینده شغلی و زندگی این افراد تأثیر فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که افراد بعد از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه و دریافت مدرک، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که شغل و حرفه مناسبی پیدا نکند و وارد جامعه بیکاران تحصیل کرده می‌شود.

سرهنگ رسولی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی به دنبال مهارت محوری دانش آموزان است، تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌ها، کارگاه‌ها و کلاسهای مناسبی با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران برای تکمیل و پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در نظر گرفته شده است.

این مسوول تصریح کرد: بازدید علمی از مراکز پژوهشی، علمی، تحقیقاتی و شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، برگزاری کلاس‌های تقویتی دروس مختلف و همایش‌های علمی از جمله برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در بخش مدیریت علمی است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی با کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش صورت گرفته تا دانش آموزان از برنامه‌ها و کلاسها و دوره‌های مهارت آموزی این کانون‌ها استفاده کنند.

سرهنگ رسولی‌فر اضافه کرد: فصل تابستان فرصت خوبی برای انجام فعالیتهای ورزشی و فراگیری مهارت در یکی از رشته‌های ورزشی است و دانش آموزان بسیجی می‌توانند در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله آمادگی جسمانی، بدنسازی، ژیمناستیک و ورزشهای رزمی و باستانی و ... صاحب مهارت و توانمندی شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به دفاتر حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در ادارات آموزش و پرورش و با دریافت معرفی نامه از ۳۰ درصد تخفیف در حوزه ورزش و استفاده از سالن‌های ورزشی مشخص، بهره مند شوند.

نظر شما