شناسهٔ خبر: 54855848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

نخستین محموله صادراتی گلستان از راه آهن اینچه برون به ترکیه اعزام شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) از بارگیری و اعزام نخستین محموله صادراتی از ایستگاه راه آهن بین المللی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس به مقصد ترکیه خبر داد و گفت: این محموله حامل ورق‌های "ام دی اف" و متعلق به تولید کنندگان این استان می‌باشد.

صاحب‌خبر -

محسن اعتماد روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: محموله صادراتی به ترکیه در قالب ۹ واگن و از واگن‌های مسقف اروپایی است که از طریق خطوط ریلی کشورمان (مرکز لجستیک اینچه برون) به مقصد این کشور آسیایی - اروپایی ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: این محموله نخستین محموله صادراتی گلستان به اروپاست که توسط بخش خصوصی استان تولید و ارسال شد.

اعتماد ادامه داد: فعال بودن حوزه ریلی گلستان بالاخص ایستگاه راه آهن بین المللی اینچه برون در بخش‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت سبب ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد گلستان و در مراحل بالاتر باعت توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) همچنین گفت: اعزام این محموله صادراتی در راستای توسعه روابط اقتصادی کشورمان با کشورهای آسیای میانه است که پیش از این محموله ترانزیتی از قزاقستان به مقصد ترکیه از مسیر ریلی اینچه برون وارد کشورمان شد.

نخستین محموله صادراتی گلستان از راه آهن اینچه برون به ترکیه اعزام شد

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه (۲۷ خرداد) قطار کانتینری از قزاقستان با محموله گوگرد وارد راه آهن اینچه برون گلستان و سپس راهی تهران و بعد روانه ترکیه شد.

طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود ۹۰۸ کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شد که ۱۲۰ کیلومتر آن در قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۸ کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای مستقل همسود (CIS) را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می‌کند.

از سال ۹۳ که خط آهن ایران (اینچه برون) - ترکمنستان - قزاقستان با حضور روسای سه جمهور سه کشور در نقطه صفر مرزی اینچه برون افتتاح شده بود تاکنون به علت مشکلاتی از جمله نبود پل برای گذر قطار و عریض بودن راه آهن ترکمنستان در مبادله کالا و جابجایی واگن‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود.

ایستگاه راه آهن اینچه برون در شمال شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع است.

نظر شما