شناسهٔ خبر: 54855778 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

لواندوفسکی جایی نمی‌رود؛

صدای اسطوره بایرن درآمد؛ قانون 1+50 را لغو کنید

اولی هوینس، رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ معتقد است باید شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی در فوتبال آلمان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که اکثریت باشگاه‌های فوتبال آلمان با لغو قانون 50+1 (واگذاری بخش اصلی سهام باشگاه به هواداران و در واقع مخالفت با ورود سرمایه گذاران خارجی) مخالف هستند، اولی هوینس معتقد است بوندسلیگا برای پیشرفت نیاز به ورود سرمایه گذاران خارجی دارد و این اتفاق با حفظ ثبات در باشگاه های آلمانی در تضاد نیست. او معتقد است اگر تیم های آلمانی می خواهند در صدر اروپا قرار گیرند، اگر می‌خواهد با باشگاه‌های انگلیس و ایتالیا که با آغوش باز از سرمایه گذار خارجی استقبال کرده‌اند وارد مبارزه شوند؛ نباید جلوی این اتفاق در فوتبال آلمان گرفته شود.

رئیس افتخاری بایرن مونیخ در کنگره نولاند در آخن گفت: "آقای واتسکه، دبیر اتحادیه باشگاه های آلمان به انجام کارهای عاقلانه معروف است. من مخالف نقض قانون 50+1 بودم. اما حالا ایتالیایی ها و انگلیسی ها نیز در حال فاصله گرفتن از فوتبال آلمان هستند. اگر می‌خواهیم در صدر اروپا باشیم، باید 50+1 را تغییر دهیم و به نظر من این قانون قابل لغو است. از یک طرف می‌خواهیم لیگ قهرمانان را ببریم، از طرف دیگر می‌خواهیم روی این قانون پافشاری کنیم، اما شما نمی‌توانید هر دو هدف را با هم داشته باشید. 

حضور سرمایه گذاران خارجی و حفظ ثبات و پایداری باشگاه ها دو امر متقابل با یکدیگر نیستند. بیایید نگاهی به لیورپول بیندازیم، این باشگاه متعلق به یک مالک آمریکایی است، اما آنها همچنان سرود همیشگی و سنتی خود را می خوانند و این دو اتفاق تقابلی با هم ندارند.

احتمال اعتصاب رابرت لواندوفسکی؟ او مریض نشده و بهانه دیگری برای حاضر نشدن به تمرینات ندارد. رابرت ورزشکاری است که همیشه رفتاری بی‌نقص داشته و من مطمئن هستم که او در آینده برای بایرن بازی خواهد کرد."

نظر شما