شناسهٔ خبر: 54855710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دختر ورزشکار ایرانی قربانی سیاست شد!

دختر تنیسور ایرانی به دلیل عدم صدور ویزا توسط دولت بریتانیا، از حضور در گرنداسلم بازماند.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، در حالی که مشکات الزهرا صفی دختر تنیسور تاریخ ساز ایرانی، قصد شرکت در سومین مسابقات گرنداسلم جوانان سال به میزبانی انگلیس را داشت، دولت بریتانیا به دلیل مسائل سیاسی از صدور به موقع ویزای این ورزشکار خودداری کرد تا به این ترتیب صفی شانس حضور در رقابت‌های جوانان تنیس گرنداسلم را از دست بدهد.

مشکات الزهرا صفی دختر تاریخ‌ساز تنیس ایران به رغم کسب جواز شرکت در مسابقات جوانان ویمبلدون، به دلیل عدم صدور ویزا از سوی دولت بریتانیا شانس حضور در این گرنداسلم را از دست داد. بعد از شرکت در اوپن استرالیا و فرانسه، مشکات قصد داشت به عنوان نماینده ایران در سومین گرنداسلم فصل نیز حضور پیدا کند که این امکان برای او مهیا نشد.

امیر صدری مدیر برنامه‌های صفی در این باره گفت: «امروز یک روز تلخ برای ورزش جهان و به خصوص تنیس ایران است. مشکات که به عنوان اولین ایرانی جواز حضور در جدول اصلی مسابقات جوانان ویمبلدون را کسب کرده بود مجبور شد از مسابقات انصراف دهد زیرا دولت انگلیس به او به موقع ویزا نداد و برگزارکنندگان مسابقات نیز همکاری لازم را انجام ندادند. تصور آنکه سیاست چگونه بر زندگی بسیاری افراد و رویاها و حرفه‌هایشان تأثیر می‌گذارد غم‌انگیز است.»

 

نظر شما