شناسهٔ خبر: 54855465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار اردبیل:

همایش ملی سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل از برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری پاییز امسال در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید حامد عاملی در حاشیه مراسم تجلیل و تکریم از صنعتگران استان اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمیته ویژه همایش با محوریت اتاق بازرگانی اردبیل تشکیل می‌شود تا بسته‌های تشویقی و حمایتی از سرمایه‌گذاران تدوین و تهیه شده و مهرماه امسال شاهد برگزاری همایش ملی سرمایه‌گذاری در اردبیل باشیم.

وی مهمترین زیرساخت فراهم شده در حمایت از سرمایه‌گذاران را همت جمعی و همگرایی عمومی در استان اعلام کرد و گفت: تمام مدیران اجرایی، بانکی، بیمه‌ای، مالیاتی، دارایی و بخش‌های مختلف آمادگی حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران را در استان دارند و در یک حرکت جمعی می‌توان به تقویت این حوزه بیشتر امیدوار بود.

استاندار اردبیل ریشه بسیاری از مشکلات را در استان پایین بودن سرانه درآمد مردم و ناکارآمدی بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت در تولید ثروت اعلام کرد و افزود: در بخش گردشگری ما از ظرفیت‌های اولیه به ویژه آب و هوای مطلوب، مواهب خدادادی، آب‌های گرم و معدنی و بسیاری از زیرساخت‌ها بهره‌مند هستیم اما شایسته است در ساخت هتل، مجموعه‌های تفریحی، گردشگری و مجموعه‌های جذاب برای توریسم داخلی و خارجی همت کنیم تا از قبل این مسیر تولید ثروت برای استان شکل بگیرد.

عاملی ورود ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی را در سه ماه اخیر به ایران یادآور شد و تصریح کرد: ما نتوانستیم تعداد مناسبی از این گردشگران را جذب استان کرده تا هر کدام از این گردشگران سه تا چهار هزار دلار هزینه کنند که این خود می‌تواند زمینه‌ساز تولید ثروت باشد.

وی نبود هتل پنج ستاره مناسب و دیگر زنجیره حمایت از صنعت گردشگری را از معضلات و مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: باید حلقه مفقوده در این حوزه به ویژه تکمیل زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت گردشگری و تولید ثروت در این بخش استفاده کنیم.

عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه‌ها و راه آهن اردبیل – میانه و ایجاد مسیر ایمن برای حضور مسافران و گردشگران را یادآور شد و اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز با همین نقص روبه‌رو هستیم چرا که ما زنجیره کامل در بهره‌برداری از تولیدات بخش کشاورزی را نداریم و این حلقه مفقوده باید شناسایی و برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بخش کشاورزی و صنعت نیز تکمیل زنجیره و فرآیند تولید ثروت مورد توجه جدی است و انتظار می‌رود در این مسیر گام‌های جدی برداشته شود.

استاندار اردبیل اتصال راه آهن اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در بحث تقویت صادرات و تجارت بین‌المللی با آسیای میانه راهبردهای جدی از سوی مسئولان کشوری پیگیری می‌شود و امیدواریم نتایج آن سودمند باشد.

نظر شما