شناسهٔ خبر: 54855327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فردیناند مارکوس جونیور، به عنوان هفدهمین رئیس‌جمهور فیلیپین سوگند خورد

فاطمه نبید

رئیس‌جمهور منتخب فیلیپین، مارکوس سوگند یاد کرد و کار خود را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور منتخب فیلیپین. امروز (پنجشنبه) در  موزه ملی در مانیل پایتخت کشور سوگند یاد کرد.

مارکوس به طور رسمی دوره شش ساله ریاست جمهوری خود را آغاز کرد و هفدهمین رئیس جمهور کشور  شد.

رادیو تلویزیون فیلیپین اعلام کرد که تحلیف ریاست جمهوری با اعتراضاتی در برخی مناطق کشور همراه بود.

پس از تحلیف، مارکوس وزرا سوگند یاد خواهند کرد. پست‌های روسای وزارت بهداشت، وزارت خارجه، وزارت انرژی و محیط زیست همچنان خالی است.

اوایل ماه ژوئن، مارکوس گفت که شخصا ریاست وزارت کشاورزی فیلیپین را بر عهده خواهد داشت تا بخش آسیب دیده از همه‌گیری کووید-۱۹ و بلایای طبیعی را بازسازی کند.

مراسم تحلیف مارکوس جونیور یک بازگشت سیاسی خیره کننده برای یکی از مشهورترین سلسله های سیاسی آسیا است، ۳۶ سال پس از سرنگونی مارکوس بزرگ و مجبور به تبعید در یک خیزش مردمی.

مارکوس جونیور 64 ساله که با نام «بونگ بونگ» شناخته می‌شود، در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه گذشته به پیروزی قاطع نادری دست یافت، که به گفته منتقدان کمپین چند ساله برای سفید کردن چهره خانواده‌اش بود. او جانشین رودریگو دوترته می‌شود که به خاطر جنگ مرگبار مواد مخدر خود شهرت بین‌المللی به دست آورد و تهدید کرده است که پس از ترک دفتر، دلالان مشکوک را خواهد کشت.

رئیس جمهور جدید، در یک سخنرانی که شعارهای انتخاباتی او مبنی بر اتحاد را تکرار می کرد، وعده داد که کشور را با سیاست هایی که به نفع همه است، تحت نظارت خود قرار دهد و از مردم به خاطر ارائه آنچه که او آن را "بزرگ ترین حکم انتخاباتی در تاریخ دموکراسی فیلیپین" خواند، تشکر کرد. . او در مراسم تحلیف، در محاصره خانواده نزدیکش و خواهرش ایمی، سناتور، و مادر 92 ساله، ایملدا، 4 بار نماینده سابق کنگره، که نزدیک او نشسته بود، گفت: "شما ناامید نخواهید شد، بنابراین نترسید."

مارکوس جونیور  از حکومت پدر فقیدش تمجید کرد، اما گفت که ریاست جمهوری او ربطی به گذشته ندارد، بلکه چشم به آینده‌ای بهتر دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما