شناسهٔ خبر: 54855302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اخبار ضد و نقیض از نتایج مذاکرات غیرمستقیم برجامی توییت مورا در خصوص مذاکرات برجامی در دوحه باقری و مورا در تماس خواهند بود مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده است مقام آمریکایی: دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت هماهنگ کننده اتحادیه اروپا: مذاکرات هسته ای ایران هنوز به پیشرفت مورد انتظار منجر نشده است

صاحب‌خبر -

شفقنا – گفتگوهای غیر مستقیم ایران و آمریکا در دوحه قطر، چهارشنبه شب به پایان رسید.

به گزارش شفقنا اخبار ضد و نقیضی از نتایج این دوره از مذاکرات در خبرگزاری ها منتشر شد و
برخی این دوره  مذاکرات را همچنان ادامه دار میدانند .

درادامه اخبار منتشره درباره این مذاکرات را مرور میکنیم:

توییت مورا در خصوص مذاکرات برجامی در دوحه

نماینده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی عنوان کرد که اتحادیه اروپا به کار خود در دوحه برای بازگردان توافق عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهد داد.

“انریکه مورا” نماینده مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «دو روز مذاکرات نزدیک در دوحه بر سر برجام داشتیم. متاسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده نسبت به حصول آن امیدوار بودند، به دست نیامده است. ما به کار با ضرورت بیشتر برای بازگرداندن ثبات منطقه‌ای و توافق کلیدی عدم اشاعه هسته‌ای به مسیر خود ادامه خواهیم داد.»

باقری و مورا در تماس خواهند بود

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتمام مذاکرات دو روزه لغو تحریم‌ها و احیای برجام در دوحه گفت: در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه «علی باقری» و «انریکه مورا » در تماس خواهند بود.

 “ناصر کنعانی” سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران در صفحه توییتر خود در مورد مذاکرات دوحه نوشت: « در ادامه روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفتگوهای فشرده‌ای طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با وساطت “انریکه مورا” در دوحه برگزار شد. نظرات و پیشنهادهای عملیاتی ایران درباره موارد باقیمانده طرح شد و طرف مقابل نیز ملاحظات خود را ارائه کرد. در مورد ادامه مسیر و مرحله بعدی گفتگوها، طبق روال همیشه “باقری” و “مورا” در تماس خواهند بود.»

مرندی: مذاکرات دوحه شکست نخورده است

محمد مرندی مشاور هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان گفت: مذاکرات دوحه شکست نخورده است.

مقام آمریکایی: دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت

یک مقام ارشد امریکایی گفت:”ایرانی ها هیچ احساس اضطراری از خود نشان نداده اند، مسائل قدیمی را که ماه هاست حل و فصل شده را مطرح کردند و حتی مسائل جدیدی را مطرح کرده اند که با توافق هسته ای 2015 ارتباطی ندارد.

این مقام افزود: “اگر طرفی وجود دارد که نیاز به تصمیم گیری دارد، این ایران است.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا: مذاکرات هسته ای ایران هنوز به پیشرفت مورد انتظار منجر نشده است

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا گفت: دو روز گفتگوهای فشرده و نزدیک در دوحه «هنوز» به پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا امیدوار بود، منجر نشده است.

وی با انتشار عکسی از دیدار خود با علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران در توییتر خود افزود: ما با فوریت‌ بیشتری به کار برای بازگرداندن یک توافق کلیدی برای عدم اشاعه و ثبات منطقه‌ای ادامه خواهیم داد.

نظر شما