شناسهٔ خبر: 54855041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری هرمزگان:

احداث کانال هدایت آب سد بردول پارسیان با پیگیری دستگاه قضایی آغاز شد 

بندرعباس-ایرنا-رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با پیگیری دستگاه قضایی عملیات احداث کانال هدایت آب سد بردول در شهرستان پارسیان در راستای احیای حقوق عامه و برای پیشگیری از تکرار خسارات ناشی از سیل آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مجتبی قهرمانی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار این طرح افزود: این اقدام با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم پیش قدم شدن دادگستری ها برای احصای مشکلات و کمک به رفع چالش‌های پیش‌روی دولت و همچنین ارائه راهکارهای مؤثر و برنامه‌ریزی به منظور گره گشایی از مشکلات مردم، صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در پی مطالبه مردم و گزارش های واصله به دادگستری استان هرمزگان مبنی معطل ماندن طرح احداث کانال هدایت آب سد بردول در شهرستان پارسیان و به منظور جلوگیری از سریز آب این سد که هم‌زمان با بارندگی های سال گذشته موجب ایجاد سیلاب و تحمیل خساراتی به اموال عمومی و منازل مردم شده بود، با ورود دستگاه قضایی این کار انجام می‌شود.
رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: در نتیجه تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس با همکاری شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان، آب منطقه ای، شهرداری و اداره راهداری، عملیات اجرایی این پروژه به طول بیش از ۲/۵ کیلومتر آغاز شده و در مراحل نهایی آن قرار دارد. 
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از کانال هدایت آب سد بردول، ضمن جلوگیری از سرریز آب این سد و ساماندهی به وضعیت روان آب ها در مناطق مشرف به شهرستان پارسیان، از بروز خسارات ناشی از ایجاد سیلاب و آبگرفتگی حاصل از بارش نزولات آسمانی تا حد زیادی جلوگیری شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین در پایان تأکید کرد: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و با همکاری و هم افزایی دولت و دیگر دستگاه‌های متولی، رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم در اقصی نقاط استان به صورت پی در پی و تا حصول نتیجه نهایی از سوی دادگستری هرمزگان پیگیری خواهد شد.

نظر شما