شناسهٔ خبر: 54854766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ناظر گمرکات خوزستان خبر داد؛

ترخیص بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور از گمرکات خوزستان

آبادان- ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به وجود ۱۳ گمرک در این استان گفت: بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور از گمرکات خوزستان ترخیص می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد از گمرکات اروندکنار و چوئبده در جمع خبرنگاران بیان کرد: در گمرکات خوزستان که شامل ۴ اداره کل است در مجموع ۱۳ گمرک وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ورود و خروج کالا در گمرکات خوزستان به روز انجام می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد کالاهای اساسی کشور از طریق گمرکات خوزستان ترخیص می‌شود و یک پنجم کالاهای صادراتی کشور به ویژه به کشور عراق از طریق مرزهای خوزستان صادر می‌شود که این امر نشان دهنده اجرای منظم اقدامات گمرکی در این استان است.

ناظر گمرکات خوزستان تاکید کرد: هیچ‌گونه توقفی در کار صادرات و واردات گمرکات خوزستان وجود ندارد و به مطالبات صاحبان کالا و فعالان اقتصادی رسیدگی می‌شود تا هیچ وقفه‌ای در اجرای امور صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه برای حمل و نقل کالاهای اساسی از گمرکات خوزستان مشکلات خودرویی وجود ندارد، عنوان کرد: گاهی و به صورت مقطعی حجم ورودی کالا به گمرکات استان به بیش از ۲ هزار کامیون می‌رسد که این نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری است.

ناظر گمرکات خوزستان با اشاره به وجود دو میلیون تن کالای اساسی در بندر امام گفت: در حال حاضر روزانه یک هزار کامیون حمل و نقل کالاهای اساسی در بندر امام خمینی را انجام می‌دهند.

نظر شما