شناسهٔ خبر: 54854657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده بسیج اصناف سپاه ثارالله شیراز:

مانور بازرسی و کنترل قیمت اصناف شیراز برگزار شد

زینب شهریاری

فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله (ع)شیراز، از برگزاری مانور ویژه بازرسی و کنترل قیمت از اصناف این کلانشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد احمدی پنج‌شنبه ۹ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در این مانور بیش از ۴۰۰ واحد صنفی در رسته‌های مختلف مورد بازرسی و بازدید قرار گرفتند.

او افزود: تخلفات محرز شده اعم از کم فروشی، گران فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، امتناع از فروش و... مورد بررسی قرار گرفت و حدود ۶۰  واحد متخلف به تعزیرات حکومتی فارس معرفی شدند.

همچنین با اشاره به همکاری‌های گسترده بسیج اصناف این سپاه با نهادهای نظارتی نظیر سازمان صنعت معدن تجارت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌ها مستقیما توسط بازرسین بسیجی از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی استان ارجاع می‌شود که تسریع در روند رسیدگی از مزایای این سامانه است.

احمدی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از اصناف و صاحبان انبارها از عدم ثبت انبار و اعلام موجودی در سامانه جامع انبارها غافل می‌شوند و این مهم از نظر قانون احتکار محسوب می‌شود و اعلام کالاهایی که شامل قانون اعلام موجودی‌ می‌شوند، در سامانه ضروری است.

او با اشاره به اینکه بهترین ناظر خود مردم هستند از مردم خواست در صورت رؤیت تخلفات صنفی یا انبارهای مشکوک احتکاری با شماره های ۱۲۴ سازمان صنعت معدن تجارت یا اپلیکیشن آن و شماره ۱۱۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما