شناسهٔ خبر: 54854274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان میامی: شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی بهار امسال ۱۱ درصد کاهش یافت

شاهرود - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب میامی گفت: شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال با ۱۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد که این آمار در مقایسه با آمار کشوری بسیار قابل توجه است.

صاحب‌خبر -

فرشید صفدری روز پنجشنبه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷۲ تن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی دادگستری میامی رشد چشمگیری ایجاد شد که در این راستا ۱۱۰ درصد در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته رشد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روستایی نیز ۹۴۶ پرونده رسیدگی شد که از این تعداد ۴۴۰ پرونده منجر به سازش گردید، ابراز داشت: ۲ طرح در این شهرستان به طور جدی پیگیری می‌شود که طرح نخست رصد سارقان سابقه‌دار و اشخاصی است که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند.

دادستان عمومی و انقلاب میامی با بیان اینکه در این راستا همکاری مطلوبی با نیروی انتظامی ایجاد شد، اظهار داشت: این افراد باید به نوبت به مراجع قضایی و انتظامی مراجعه و تعهداتی بسپارند تا به مرور زمان شاهد کاهش آمار جرایم در این حوزه باشیم.

صفدری مبارزه با عاملان توزیع مواد مخدر را در اولویت کار خواند و افزود: طرح دوم جمع‌آوری معتادان و تقویت اردوگاه‌های ترک اعتیاد برای کاهش جرایم مرتبط با مواد مخدر در دستور کار است.

۴۵ درصد پرونده‌های شورای حل‌اختلاف در سال گذشته مصالحه شد

دادستان عمومی و انقلاب میامی با بیان اینکه میانگین مصالحه پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در سال گذشته این شهرستان ۴۵ درصد بود، ادامه داد: این تعداد مصالحه نشان از عملکرد قابل قبول شورا و اهتمام همکاران قضایی و اداری دارد.

وی اظهار داشت: سال گذشته شوراهای حل اختلاف در حوزه شهری به ۲ هزار و ۴۴۹ پرونده رسیدگی کرد که از این تعداد ۸۴۳ فقره منجر به سازش شد.

صفدری با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از اولویت‌های دیگر دستگاه‌ قضایی محسوب می‌شود، گفت: نظارت‌های میدانی با توجه به وجود معادن متعدد و دیدار چهره به چهره با مردم از دیگر برنامه‌های دستگاه‌های قضایی این شهرستان برای کاهش جرایم اقتصادی است.
دادستان عمومی و انقلاب میامی از راه‌اندازی سامانه ارتباط تصویری با همکاران قضایی در میامی خبر داد و تصریح کرد: سامانه گزارشگری فساد نیز توسط قوه قضاییه در حال راه‌اندازی است که به زودی به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود.
صفدری با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا و دستگاه‌ قضایی سیاست مهمی است که از سال‌های گذشته دنبال می‌شود، تصریح کرد: با تلاش همکاران تعیین تکلیف پرونده‌های قضایی با سرعت بیشتر و مدت زمان کوتاه‌تری انجام خواهد شد.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما