شناسهٔ خبر: 54854235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

المان‌های حوزه ایثار و شهادت زنجان با طراحی نوین عجین شود

زهرا فتحی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: المان‌های حوزه ایثار و شهادت باید با طراحی نوین عجین شود.

صاحب‌خبر -

امیرعلی نیک‌بخش پیش از ظهر امروز (۹ تیرماه) در جلسه ایثار و شهادت ابهر، اظهار کرد: برگزاری این جلسات برای صیانت از راه شهدا و تکریم ایثارگران و خانواده‌ آنان است که این موضوع دستور اکید رئیس‌جمهور نیز بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به موضوع المان‌هایی که در شهرها ساخته می‌شود، تصریح کرد: المان‌های شهری باید با نام شهدا و ایثارگران عجین شود، زیرا وجود این قبیل المان‌ها در سطح شهرها علاوه بر معرفی شهدا به نسل جدید، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز موثر است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خلاق، این المان‌ها باید با طراحی نوین عجین شود، ادامه داد: بر همین اساس مزار شهدا در شهرها و روستاها نیز باید مطابق با ارزش والای شهیدان طراحی شده تا ثمرات این شهدا همواره جلوی چشمان‌مان متصور شود.

نیک‌بخش در ادامه به خاطره‌نگاری والدین معزز شهدا اشاره کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر به این موضوع پرداخت و بنیاد شهید نیز در این خصوص آماده همکاری است.

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه با تاکید بر ادامه راه شهدا به عنوان الگو و چراغ راه، اظهار کرد: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی به شهدا در رفع مشکلات توسل کردند، این توسل‌ها برکاتی را نیز به همراه داشته و این یک باور قلبی است.

احمد ذوالقدر با تاکید بر اینکه اگر قرار است ما کاری کنیم تا اثرات آن برای شهدا جاودانه بماند، باید این کارها با قرب الهی و کمک و همیاری مردم باشد تا اثرات آن برای نسل جدید نیز نمود پیدا کند، ادامه داد: در انجام این کارها نباید دانش‌آموزان را به عنوان نسل آینده مدیریتی کشور فراموش کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه عقبه فرهنگی نیز با الهام از راه شهدا استوارتر می‌شود، بیان کرد: فرهنگ جهاد، شهادت و ایثار، خود فرهنگ نابی است که باید همواره ارزش‌گذاری شود، زیرا فرهنگی است که از آن‌ می‌توان برای ساخت جامعه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رشادت‌طلبی، ایثار، از خودگذشتگی‌ها و جان‌نثاری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در آن روزها نبود، هم اینک آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت، از این رو خلوص پاک آن شهدا و قطره خونی که در مسیر انقلاب اهدا کرده‌اند، با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام

نظر شما