شناسهٔ خبر: 54854078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجمع خیران سلامت آران و بیدگل:

آران و بیدگل ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در شمال اصفهان را دارد

کاشان - ایرنا - رییس مجمع خیران سلامت آران و بیدگل گفت: این شهرستان با توجه به دارا بودن ۲ بیمارستان مجهز، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری سلامت در شمال استان اصفهان دارد.

صاحب‌خبر -

جعفر نمکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که هم‌اکنون یکی از ظرفیت‌های مورد توجه ویژه در سراسر جهان توریسم سلامت است، افزود: با تجهیز بیشتر بیمارستان‌های ثامن و امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل به دستگاه‌های به‌روز تشخیصی و درمانی می توان هم در راستای ارتقای خدمات درمانی مردم شهرستان و هم از ظرفیت گردشگر سلامت در شمال استان اصفهان بهره برد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود دریاچه نمک با وسعت بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع و نوار بند ریگ به طول ۱۱۰ کیلومتر و ۲ بیمارستان مجهز در محدوده آران و بیدگل، می‌توان با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم،  از ظرفیت ماسه و نمک درمانی برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد.

توریسم درمانی که از آن به عنوان توریسم سلامت و یا گردشگری سلامت نام برده می‌شود، دارای تعاریف گوناگون است، سازمان جهانی گردشگری ملل‌ متحد (UNWTO) به طور خاص، گردشگری سلامت را چنین تعریف می‌کند" استفاده از خدماتی که به بهبود یا افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از مداخلات پزشکی) منجر می‌شود و در مکانی خارج از محل سکونت فرد -که بیش از ۲۴ ساعت است - به طول می‌انجامد.

رییس مجمع خیران سلامت آران وبیدگل یادآور شد: بخش سی تی اسکن بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) در سال ۱۳۹۹ با اعتبار افزون بر چهار میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری خیران سلامت شهرستان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: درآمد حاصل از  این واحد پزشکی از زمان تاسیس تاکنون افزون بر ۱۰ میلیارد تومان بوده است، که این درآمد در راستای تجهیز بیشتر این بیمارستان استفاده شده است. 

نمکی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک در صورت مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بخش ام آر آی در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا دستگاه سی تی اسکن برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا کمک بسزایی به کادر درمان کرد و از انتقال بیماران بدحال و ایجاد شلوغی در بیمارستان‌های کاشان جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ثامن الحجج (ع) و مرحله نخست بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان ثامن الحجج (ع) با زیربنای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه و با ۶۴ تخت در بخش‌های زنان و زایمان، رادیولوژی و تصویربرداری، اورژانس سرپایی، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه ساخته شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

مرحله نخست بیمارستان امام حسن هم در یک طبقه و با بخش‌های تصویربرداری، اورژانس، آزمایشگاه و فیزیوتراپی و با هزینه‌ای افزون بر ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۲۰ میلیارد تومان از سوی خیران سلامت ساخته شده است.

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از سه باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما