شناسهٔ خبر: 54854076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سمیعی:

درختان پوسیده چهارباغ عباسی رفع خطر می‌شود

مدیر پروژه چهارباغ عباسی با بیان اینکه امروز (پنج‌شنبه) و فردا (جمعه) تعدادی از درختان نارون موجود در این گذر فرهنگی به دلیل پوسیدگی درونی، رفع خطر می‌شود، گفت: رفع خطر درختان آفت‌زده و بیمار برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به دیگر درختان طبق نظر تیم‌های گیاه‌پزشکی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدعلی سمیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز _پنج‌شنبه نهم تیرماه_ و فردا _جمعه دهم تیرماه_ تعدادی از درختان نارون چهارباغ عباسی به علت پوسیدگی درونی با همکاری کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان که به‌صورت مرتبط در زمینه فضای سبز این گذر فرهنگی دقت لازم را دارند، رفع خطر می‌شود.

وی با بیان اینکه دو اصله درخت نارون در گذر فرهنگی چهارباغ دچار آفت‌زدگی کامل شده است، اضافه کرد: این درختان به دلیل وجود آفت و خشکسالی، از درون پوسیده شده است که این پوسیدگی موجب کاهش آب‌رسانی به قسمت‌های بالایی درخت می‌شود و در نتیجه ممکن است وزش باد شدید سبب سقوط یا شکستگی آنها شود.

مدیر پروژه چهارباغ عباسی خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، مراتب را به اطلاع مدیریت پروژه چهارباغ عباسی برسانند یا از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

وی تصریح کرد: موضوع رصد و پایش درختان چهارباغ عباسی که برخی از آنها تا حدود ۱۰۰ سال سن دارد، با توجه به دستور شهردار اصفهان در حال انجام است.

سمیعی تاکید کرد: در تلاش هستیم سال آینده یک برنامه جامع و کامل در حوزه فضای سبز چهارباغ عباسی با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تدوین و شور و نشاط اجتماعی را در این حوزه به شهروندان تقدیم کنیم.

وی اضافه کرد: قطع یا هرس درختان آفت‌زده و بیمار برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به دیگر درختان چهارباغ عباسی طبق نظر تیم‌های گیاه‌پزشکی مناطق یک و سه شهرداری انجام می‌شود.

نظر شما