شناسهٔ خبر: 54854028 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فیلم| تظاهرات کامیون‌داران آرژانتینی در اعتراض به بحران سوخت

کامیون داران و دارندگان خودروهای سنگین در آرژانتین در اعتراض به افزایش سرسام آور سوخت و کمبود شدید آن در این کشور، به تظاهرات پرداخته و با خودروهای خود یکی از بزرگراه‌های اصلی پایتخت را مسدود کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کامیون داران و صاحبان خودروهای سنگین در بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین به تظاهرات پرداخته و یکی از بزرگراه‌های اصلی این شهر را مسدود کردند.

پلیس آرژانتین به محل برگزاری تظاهرات کامیون دارها اعزام شد و تلاش کرد که بزرگراه مسدود شده را بازگشایی کند. «ریکاردو ریواس» از اعضای اتحادیه کارگری آرژانتین نیز در مصاحبه‌ای به شدت از قیمت سوخت و کمبود شدید آن در آرژانتین انتقاد کرد. وی گفت کامیون داران و دارندگان خودروهای سنگین برای پر کردن باک خودروهای خود باید حدود دو ساعت در صف انتظار بمانند. 

وی همچنین به افزایش سرسام آور قیمت سوخت در آرژانتین اشاره کرد و گفت که قیمت سوخت به 2.4 دلار در هر لیتر رسیده است.

ریواس افزود که قیمت سوخت سبب شده تا دارندگان خودروهای سنگین هر آنچه را که در می‌آورند برای بهای سوخت پرداخت کنند. 

این فعال اتحادیه کارگری گفت که علاوه بر قیمت سرسام آور سوخت، تامین آن نیز به صورت مستمر نبوده است و برخی روزها سوخت برای خودروهای سنگین پیدا نمی‌شود.

 

در پی جنگ روسیه و اوکراین، قیمت جهانی نفت به شدت افزایش یافته و تحریم‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه روسیه نیز به تشدید افزایش قیمت سوخت منجر شده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا چندی پیش در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس از حمایت دولت خود از اوکراین در مقابل روسیه دفاع کرد و گفت که گرچه تحریم‌های شدید ایالات متحده علیه روسیه به افزایش قیمت بنزین در آمریکا منجر شد اما واشنگتن باید مقابل روسیه می‌ایستاد.

انتهای پیام/.

نظر شما