شناسهٔ خبر: 54853848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسکو به غرب در خصوص اقدام متقابل علیه دارایی‌هایشان در روسیه هشدار داد

اکرم ترابی

روسیه بار دیگر اشاره کرد که از ایده توقیف دارایی‌ها و کسب و کارهای غربی در این کشور دست نکشیده است و یک مقام ارشد به تندی از دولت‌هایی که مسکو را هدف تحریم‌ها قرار داده‌اند، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه چهارشنبه در یک نشست خبری پرتنش هشدار داد که اگر غرب تصمیم به استفاده از دارایی‌های دولتی توقیف‌شده روسیه بگیرد، روسیه به تناسب آن اقدام خواهد کرد. اشاره او به ویژه به حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی روسیه بود.

زاخارووا گفت: استفاده از این پول، از نظر ما به معنای یک اقدام غیر قانونی و حمله غیردوستانه و از سر گستاخی خواهد بود و به ما این حق را می‌دهد که به اقدامات تلافی‌جویانه برای حفاظت از منافعمان دست بزنیم.  

مقامات ارشد غربی از جمله جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده‌اند که این منابع توقیف‌شده را برای کمک به تأمین اعتبار بازسازی اوکراین پس از جنگ هزینه کنند.

زاخاروا اقدام غرب در توقیف این دارایی‌ها را که در واکنش به اعزام ده‌ها هزار نظامی روس به اوکراین در ۲۴ فوریه بود، نقض قوانین بین‌المللی خواند.

او گفت: نباید دارایی‌های خارجی کشورها، کسب‌وکارها و شهروندان غربی را که در اراضی کشور ما قرار دارند، فراموش کنیم. اگر غرب نتواند به اصول دموکراسی، اقتصاد باز، مالکیت خصوصی و استقلال قضایی احترام بگذارد، بعد، ما این را پذیرفته و طبق همان هم عمل می‌کنیم.

انتهای پیام

نظر شما