شناسهٔ خبر: 54853748 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

سه‌گانه دختران مشهدی در رکوردشکنی ملی

دستاربندان، خداترس و فانی باز هم درخشیدند و رکورد‌های کشور را جابه‌جا کردند.

صاحب‌خبر -

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختران دونده مشهدی در رکوردگیری کشوری باز هم درخشیدند و رکورد‌های ملی را جابه‌جا کردند. در ماده هشتصدمتر دو جابه‌جایی رکورد پس از سه سال به ثبت رسید و در ۳ هزار متر بامانع در کمتر از یک ماه رکورد ملی شکسته شد.

دیروز گرگان میزبان مسابقات رکوردگیری دوومیدانی‌کاران به‌عنوان انتخابی تیم‌ملی اعزامی به بازی‌های اسلامی بود. رکوردگیری از ورزشکاران در دو بخش بانوان و مردان با هدف انتخاب اعضای تیم‌ملی کشورمان برای شرکت در سه رویداد بازی‌های کشور‌های اسلامی، مسابقات قهرمانی بزرگ‌سالان جهان اورگان۲۰۲۲ و رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان کلمبیا۲۰۲۲ در گرگان و تهران برگزار شد. دوندگان مشهدی که در آخرین رویداد خرداد در جام امام رضا (ع) حضور داشتند، موفق به کسب عنوان قهرمانی کشور شدند و حالا در مسابقات رکوردگیری که فقط بهترین‌های کشور حضور داشتند، دوباره درخشیدند و سه رکورد کشوری را جابه‌جا کردند.

تکتم دستاربندان، دونده شایسته و خوش‌نام ونشان مشهدی، موفق شد در رقابت ماده هشتصدمتر این رقابت‌ها با ثبت حد نصاب ۲:۰۹:۲۸ دقیقه با کسب عنوان نخست، رکورد ملی کشورمان را ارتقا دهد. رکورد قبلی در این ماده در اختیار خود دستاربندان بود که با زمان ۲:۱۱:۵۰دقیقه در سال ۱۳۹۸ ثبت شده بود و دیروز موفق شد پس از سه سال این حد نصاب ملی را یک‌بار دیگر ارتقا دهد.

رکورد جدید او قرار است پس از منفی‌شدن آزمایش دوپینگ ثبت نهایی شود. در همین ماده، دونده مشهدی دیگری نیز به‌عنوان دومین‌نفر از خط پایان عبور کرد و البته اتفاقی جالب را رقم زد. ساجده فانی موفق شد با ثبت حد نصاب ۲:۱۰:۲۹دقیقه در جایگاه دوم قرار گیرد. درواقع او رکورد پیشین تکتم دستاربندان را جابه‌جا کرد، اما در همین مسابقه دستاربندان هم رکورد خود را شکست و به این شکل رکوردشکنی فانی دومین رکورد برتر تاریخ این ماده نام گرفت.

سمیرا خداترس، دیگر دونده جوان و مشهدی دوومیدانی، متر به میدان رفت و موفق شد در رقابت ماده ۳هزار متر بامانع این رکوردگیری با ثبت حد نصاب ۱۰:۴۵:۶۳ دقیقه ضمن کسب عنوان نخست، رکورد ملی کشورمان را نیز ارتقا دهد. رکورد ملی کشورمان در این ماده با زمان ۱۰:۵۲:۷۳دقیقه پیش از این در اختیار این دونده مشهدی بود که حدود یک‌ماه پیش در جام امام رضا (ع) در مشهد به ثبت رسید، اما او یک‌بار دیگر این حدنصاب ملی را ارتقا داد. رکورد او هم بعد از تست دوپینگ ثبت می‌شود.

در ماده صدمتر با مانع، فائزه آشورپور، دونده مشهدی، با زمان ۱۴:۱۴ ثانیه نفر اول شناخته شد. در ۱۵۰۰ متر پس از پریچهر شاهی از تهران، حدیثه رئوف به نایب‌قهرمانی رسید. در صدمتر حمیده اسماعیل‌نژاد با ۱۱:۹۵ ثانیه به قهرمانی رسید، هرچند رکورد او فاصله شایان‌توجهی با رکورد ایران دارد که چند روز پیش فرزانه فصیحی با زمان ۱۱:۴۴ ثانیه ثبت کرد.
پیش از این نیز در تهران پرندگان دوومیدانی در سه ماده پرش طول، پرش سه‌گام و پرش با نیزه به رقابت با یکدیگر پرداختند که در پرش با نیزه مهسا میرزاطبیبی با پرش چهارمتری نفر اول شد. در پرش طول نیز ریحانه مبینی با پرش ۶ متر و ۳۶ سانتی‌متر در رده نخست قرار گرفت.

نظر شما