شناسهٔ خبر: 54853724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شهردار اصفهان:

پیگیر حقوق شهرداری‌ها در سطح ملی هستیم

شهردار اصفهان در نخستین نشست شهرداران استان با اشاره به تهیه فهرستی از مشکلات و موانع پیش روی شهرداران استان اصفهان در مسیر اداره شهرها، از پیگیری این مشکلات در سطح ملی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی قاسم زاده با تأکید بر اینکه بخشی از مشکلات شهرداری‌‌ها در داخل استان با مداخله دفتر امور شهری استانداری قابل حل است، اظهار کرد: در این مدت تلاش‌های زیادی برای احقاق‌ حقوق شهرداری‌ها از طریق برگزاری جلساتی در سطح ملی و با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهرداران باید از طریق رایزنی و ارتباط با نمایندگان مجلس حق و ‌حقوق خود را در سطح ملی مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: لازم است در بخش اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها تلاش بیشتری کنیم چرا که رقم این مالیات در بودجه ۱۴۰۱افزایش قابل توجهی داشته است که می‌تواند درمان بسیاری از مشکلات شهرداری‌ها باشد.

تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز برای بررسی مشکلات شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان نیز در این نشست بر تشکیل اتاق‌های اندیشه‌ورز برای بررسی تخصصی مشکلات شهری تأکید کرد و گفت: جلسات همفکری و هم اندیشی بین شهرداران مراکز شهرستان‌ها باید ادامه یابد تا تاثیرگذار باشد.

محسن صادقی امینی با بیان اینکه در حال حاضر این جلسات با حضور شهرداران 28 شهرستان اصلی استان به صورت فصلی برگزار می‌شود ، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی ذیل این جلسات، دعوت از مدیران کل دستگاه‌های دولتی همچون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، مسکن و شهرسازی و حتی استاندار است.

به گفته صادقی، در این جلسات مسائلی همچون مالیات بر ارزش افزوده، اعمال ماده ۱۰۱ در تفکیک اراضی دولتی، پرداخت نکردن حقوق شهرداری‌ها در جرایم راهنمایی و رانندگی، موضوعات مرتبط با کمیسیون ماده پنج، طرح تفصیلی و‌ توسعه شهری، ارتباط بین شهرداری‌ها با دیگر ارگان‌ها همچون اداره کل امور دارایی، محیط زیست، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.

نظر شما