شناسهٔ خبر: 54853615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سفر استاندار به کهن‌ترین و جنوبی‌ترین شهرستان استان خراسان جنوبی+تصاویر

شهرستان خوسف، هشتمین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی است که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هشتمین سفر شهرستانی جواد قناعت، صبح امروز با استقبال ائمه جمعه و مسئولان خوسف آغاز شد. برنامه‌های سفر استان با عطرافشانی گلزار شهدا آغاز شد.

بازدید از پروژه‌های در دست اقدام دارالقرآن، مجتمع فرهنگی هنری، بیمارستان 32 تختخوابی، گود زورخانه، استخر سرپوشیده، مخزن هزار متر مکعبی ماژان، شهرک صنعتی شهید رحمانی، ساختمان ستاد و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی، مجتمع گلخانه‌ای محمدیه و  بهسازی و مرمت راه‌های روستایی سطح شهرستان، از جمله برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در این سفر است.دیدار با خانواده شهید و حضور در شورای اداری شهرستان نیز در برنامه‌های این سفر دیده شده است.

ادای احترام به مقام آیت‌الله سید احمد عبادی 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر خود در محل آرامگاه آیت‌الله سید احمد عبادی حضور یافت و با ذکر فاتحه‌ای به این مقام شامخ ادای احترام کرد.

آیت‌الله سید احمد عبادی مؤسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان خوسف، برادر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند و برادر امام جمعه فقید مشهد بود. آیت‌الله سید احمد عبادی در سال 1309 در خوسف به دنیا آمد و در طول عمر با برکت خود در حوزه‌های علمیه بیرجند، مشهد و قم تحصیل کرد. وی از سال 1338 حدود 11 سال از محضر آیت الله العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی (ره) و آیت الله العظمی گلپایگانی در قم بهره‌مند شد و پس از گذراندن دروس خارج فقه در سال 1349 از قم به خوسف عزیمت کرده و به مدت 55 سال امامت مسجد جامع خوسف را بر عهده داشت. حاج سید احمد عبادی 12 آبان 1394 بر اثر بیماری سرطان خون دار فانی را وداع گفته و در آرمستان خوسف به خاک سپرده شد.

7 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری خوسف نیاز است

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه نیمه تمام مجتمع فرهنگی هنری خوسف بازدید کرد. عملیات اجرایی پروژه مجتمع فرهنگی هنری یا  آمفی تئاتر خوسف از سال 1384 آغاز شده  و در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در شهر خوسف 2 هزار و 600 میلیارد تومان است و تکمیل این پروژه بر اساس برآوردهای صورت گرفته هفت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفر از محل برگزاری کنکور سراسری 1401 بازدید کرد. 

بازدید از پروژه در دست اقدام دارالقرآن 

استاندار خراسان جنوبی در جریان حضور در شهرستان خوسف از پروژه در دست اقدام دارالقرآن نیز بازدید کرد.عملیات اجرایی پروژه دارالقرآن خوسف در سال 1390  آغاز شده و بعد از گذشت یازده سال در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیش بینی می‌شود اتمام این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد و برای اجرای این پروژه تاکنون 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

بازدید از پروژه استخر سرپوشیده شهرستان

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه استخر سرپوشیده بازدید کرد. این پروژه، یکی از زیرساخت‌های ورزشی شهرستان است که از سال 1390 کلید خورده و در حال اجرا است.

اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه که در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 3 میلیارد و  250 تومان بوده است و برای تکمیل این پروژه 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تکمیل گود زورخانه شهر خوسف  میلیارد تومان نیاز دارد

استاندار خراسان جنوبی از گود زورخانه شهر خوسف بازدید کرد. عملیات اجرایی گود زورخانه خوسف از سال 1399 شروع شده و در حال حاضر 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرای این پروژه تاکنون 138 میلیون تومان است و پیش بینی می‌شود تکمیل این پروژه 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

انتهای پیام/252/ن

نظر شما