شناسهٔ خبر: 54853610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نجات غریق:

شنا در سدهای خاکی استقبال از مرگ است

زنجان - ایرنا - کارشناس نجات غریق در زنجان گفت: شنا کردن در سدهای خاکی که تحت پوشش نجات غریق نیست، استقبال از مرگ است همچنین آلودگی آب این سدها نیز موجب بروز بیماری‌ می‌شود.

صاحب‌خبر -

پرویز سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شروع فصل گرما و اشتیاق بیشتر افراد به خصوص جوانان و نوجوانان برای شنا افزود: افرادیکه برای فرار از گرما و تفریح به استفاده از آب، این مایع فرح بخش و شنا در مناطق ممنوعه روی می آورند باید به نکات مهمی برای حفظ جان خود توجه کنند.
وی یادآورشد: مردم برای شنا حتما از اماکن آبی مجاز که تحت پوشش منجی غریق باشد، استفاده کنند.
سلیمانی تاکید کرد: از شناکردن درسدهای خاکی، آبگیرها و رودخانه‌ها به جد باید خودداری کرد چراکه این محل ها تحت پوشش نجات غریق نیست و شنا کردن در این مکان ها حتی برای افراد ماهر و آشنا به فن شنا نیز خطرآفرین است.
وی تصریح کرد: ساکنین حاشیه رودخانه قزل اوزن نیز باید مواظب کودکان وجوانان خود باشند تا به هیچ عنوان در این رودخانه شنا نکنند.
سلیمانی گفت: در صورت سفر به استانهای ساحلی اگر قصد شنا داشته باشند به حتما در محدوده های حفاظت شده شنا کنند.

این نجات غریق اظهار داشت: بزرگترها در اماکن آبی مواظب کودکان خود باشند و به هشدارهای منجیان غریق توجه کنند در غیر این صورت حادثه بسیار نزدیک است.

وی تاکید کرد: افراد آشنا به فنون شنا و نجات غریق نیز برای نجات شخص در حال غرق شدن باید از تجهیزات لازم مانند طناب و چوب برای این منظور استفاده کنند چراکه ورود مستقیم برای نجات فرد ممکن است هر ۲ نفر را با خطر غرق شدگی مواجه کند.                

برچسب‌ها:

نظر شما