شناسهٔ خبر: 54853553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با ظرفیت تولید بیش از سه میلیون بشکه نفت خام

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از مجتمع پتروشیمی بندر امام بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سپهدار انصاری نیک، مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندر امام اظهارکرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های راهبردی نفت و گاز در کشور است.

وی بیان کرد:عملکرد و موفقیت پتروشیمی بندر امام مرهون تلاش، تعامل و همکاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابعه با این شرکت است.

وی افزود: تامین خوراک پتروشیمی در حال حاضر با توجه به شرایط خاص ناشی از تحریم های ظالمانه، کار بسیار سخت و جهادی است. ما تلاش مجموعه نفت و گاز را در تولید تحسین می کنیم و از راهکار هایی که باعث افزایش تولید در پتروشیمی بندر امام شود، استقبال خواهیم کرد.

مهرداد کاهکش، مدیرعامل نفت و گاز گچساران تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را با ظرفیت تولید بیش از سه میلیون بشکه نفت خام، یکی از اصلی ترین تولید کنندگان نفت کشور و دومین تولید کننده نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب است.

 وی گفت: این شرکت علاوه بر وظیفه اصلی خود در تولید صیانتی نفت، راهبری و مدیریت گلوگاه اصلی صادرات نفت خام از طریق تلمبه خانه گوره به جزیره خارک را برعهده دارد و در کنار آن با تأمین بخش عمده خوراک پالایشگاه های بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی بوعلی در بندر امام، سهم عمده ای در پیشبرد اهداف صنعت نفت ایفا می کند.

مدیرعامل نفت وگاز گچساران ادامه داد: هدف از این بازدید را تلاش برای ایجاد تعامل بیشتر و استفاده از پتانسیل های شرکت پتروشیمی بندر امام در کمک به جمع آوری گازهای همراه و جلوگیری از سوزاندن آنها و حفظ محیط زیست و افزایش خوراک پتروشیمی است.

وی با اشاره به اهمیت جمع آوری گازهای همراه تصریح کرد: جمع آوری گازهای همراه و کمک به خلق ثروت از این منابع خدادادی و همچنین تأمین حداکثری خوراک پتروشیمی ها در جنوب کشور یکی از دغدغه های بسیار مهم مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بوده و در این زمینه به صورت مستمر پیگیر فعال سازی پروژه های جمع آوری گاز است.

کاهکش بیان کرد: رسیدن به خودباوری در کارکنان صنعت نفت و تبدیل تهدیدها به فرصت یکی از اثرات ارزشمند تحریم های ظالمانه بود که نتایج این خودباوری در آینده ای نزدیک با تکیه بر دانش بومی در پشبرد اهداف سازمان، نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما