شناسهٔ خبر: 54853055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

تقدیر رئیس لوهانسک از تصمیم سوریه برای به رسمیت شناختن دونباس/ اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد

رئیس جمهوری خلق لوهانسک از تصمیم سوریه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از آر تی، لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری خلق لوهانسک با استقبال از این اقدام گفت که تصمیم سوریه برای به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک به توسعه متقابل بازارها و تسریع ایجاد روابط در بسیاری از زمینه‌ها کمک خواهد کرد.

پیش از این وزارت خارجه سوریه اعلام کرد دمشق تصمیم گرفته استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

وی در تلگرام نوشت: قصد سوریه برای به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال جمهوری‌های مردمی لوهانسک و دونتسک، البته با خوشحالی خاصی مورد استقبال ساکنان منطقه لوهانسک قرار گرفت. به رسمیت شناختن استقلال ما توسط یک کشور دیگر، افق‌های جدیدی را برای همکاری در سطح جهانی جدید می‌گشاید و به توسعه متقابل بازارهای فروش جدید کمک می کند.

وی گفت، مردم سوریه بیش از هر مردم دیگری معنای زندگی در کنار شبه نظامیان و افراط گرایان را می‌دانند.

پاسچنیک همچنین از سوریه بابت این اقدام تشکر کرد و نوشت: از طرف مردم جمهوری خلق لوهانسک، می‌خواهم صمیمانه از سوریه به ریاست بشار اسد، رهبر آن برای این ژست سیاسی شجاعانه و مسئولانه تشکر می‌کنم.

اوکراین روابط با سوریه را قطع کرد

ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی که در کانال تلگرامی او منتشر شد، اعلام کرد این کشور روابط خود را با سوریه قطع کرده است.

به گزارش ایرنا از الجزیره، زلنسکی چهارشنبه‌شب افزود: دیگر روابطی میان سوریه و اوکراین نخواهد بود. 

پیش از این، خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری مردمی لوهانسک و جمهوری مردمی دونتسک را به رسمیت بشناسد. 

وی افزود: ما با هر دو کشور برای توافق بر سر چارچوب‌های تقویت روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک مطابق با قوانین ارتباط خواهیم داشت. 

نظر شما