شناسهٔ خبر: 54850289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هدف؛ جمع آوری رأی برای انتخابات شهریور

سازمان لیگ آدرس اشتباه می‌دهد

افزایش تعداد بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها شاید در نگاه نخست ایده متولیان حوزه فوتبال در جهت حمایت از باشگاه های فوتبال به حساب آید؛ اما در واقع نوعی امتیاز دادن به اعضای دارای حق رأی در مجمع انتخاباتی شهریورماه فدراسیون فوتبال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، افزایش تعداد بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها شاید در نگاه نخست ایده متولیان حوزه فوتبال در جهت حمایت از باشگاه های فوتبال به حساب آید؛ اما در واقع نوعی امتیاز دادن به اعضای  دارای حق رأی در مجمع انتخاباتی شهریورماه فدراسیون فوتبال است.

ماجرای نامه اخیر حیدر بهاروند به مدیران باشگاه‌های لیگ برتری درخصوص پیشنهاد تعیین سقف قرارداد از سوی این سازمان برای قرارداد بازیکنان و مربیان حاضر در لیگ بیست و دوم و ایده افزایش تعداد بازیکن خارجی برای باشگاه‌ها شاید در نگاه نخست ایده متولیان حوزه فوتبال در جهت حمایت از باشگاه های فوتبال به حساب آید، اما در واقع نوعی امتیاز دادن به اعضای  دارای حق رأی در مجمع انتخاباتی شهریورماه فدراسیون فوتبال است.

متولیان سازمان لیگ که شنیده می‌شود به احتمال زیاد در انتخابات آتی سازمان لیگ یک کاندیدا در میان نامزدهای ریاست داشته باشند و دو سه نفر از اعضای هیئت رئیسه این مجموعه در قالب کارشناس و گزینه نایب رئیسی اقدام به ثبت نام کردند، با استقبال از این دو پیشنهاد نگاه منتقدان را به خود معطوف ساختند تا این ابهام به وجود بیاید که آن‌ها چرا به جای این موضوع به مسائل کلان تر و مهم‌تر رسیدگی نکردند و حالا یک‌شبه تصمیم گرفتند به موضوع قراردادهای نجومی رسیدگی کنند.

یکی از ایرادهای عمده ای که به مجموعه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال وارد است، نبود شفافیت در حوزه مالی این زیرمجموعه پول‌ساز فدراسیون فوتبال است! آن‌ها از سال ۱۳۹۹ تاکنون نسبت به برگزاری مجمع عمومی سازمان لیگ هیچ اقدامی انجام ندادند و تنها تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان را به حلقه بسته هیئت رئیسه سازمان لیگ ارجاع دادند در حالی که فعالیت این مجموعه بر اساس قواعد و مقررات خلاف قانون است؛ اما از آنجا که این سازمان هیچ توجهی به اجرای قانون ندارد و صرفاً بر اساس موارد دلخواه خود عمل می کنند، هیچ واکنشی به این موضوع نشان ندادند.

اگر حیدر بهاروند و دیگر اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ به دنبال احقاق حق باشگاه‌های فوتبال و دفاع از نظام باشگاه‌داری در فوتبال ایران هستند، چرا تا به امروز هیچ گونه گزارش شفافی در خصوص درآمدهای این سازمان به افکار عمومی و مدیران باشگاه‌ها ارائه نکردند؟ چرا درباره درآمد تبلیغات محیطی، حق پخش تلویزیونی و رایت مسابقات لیگ برتر در بستر فضای مجازی هیچ گونه گزارشی وجود ندارد؟ آیا صرفاً حق و حقوق باشگاه ها به موضوع عقد قراردادهای فوتبالیست‌ها با باشگاه و مربیان با مدیران عامل برمی گردد؟

گزارش مالی سالانه سازمان لیگ توسط کدام مرجع تأیید شد؟ آیا اعضای مجمع سازمان لیگ تا به امروز به جز یک کاغذ آچهار مبنی بر رقم علی‌الحساب خود از محل تبلیغات محیطی و سایر درآمدها گزارش خاصی دریافت کردند؟ آیا اعضای هیئت‌رئیسه این سازمان برای تنویر افکارعمومی به شکل شفاف جدول درآمدهای خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دادند که همه اهالی فوتبال بفهمند میزان درآمدزایی این سازمان چقدر است یا اینکه با لاپوشانی و ماست مالی هر بار این موضوع به عنوان مطالبه مردمی مطرح شد، با بهانه ای واهی آن را زیر سبیلی رد کردند تا مجبور نشوند رازهای مگوی این سازمان را برملا کنند.

در این که رسیدگی به موضوع افزایش نرخ بی‌رویه قراردادهای بازیکنان و مربیان با باشگاه اتفاقی ضروری است تردیدی نیست؛ اما مرجع رسیدگی کننده به این ماجرا باید خودش در زمره سازمان‌هایی باشد که در حوزه مالی شفافیت لازم را به کار گرفته باشد؛ هرچند درباره سازمان لیگ چنین موضوعی صدق نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما