شناسهٔ خبر: 54850230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

انتقاد به فیلمساز «مجبوریم»؛

آقای درمیشیان! سینما لو می‌دهد

«مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان است که اواخر اردیبهشت ماه امسال روی پرده سینماها رفته و تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «مجبوریم» جدیدترین ساخته رضا درمیشیان است که اواخر اردیبهشت ماه امسال روی پرده سینماها رفته و تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته است.

انتقاداتی نسبت به نگاه تلخ و گزنده این کارگردان در آثارش وجود دارد که به گفته منتقدان در فیلم جدیدش، شدت بیشتری دارد. حسین لامعی، روزنامه‌نگار سینمایی و مستندساز پس از تماشای فیلم «مجبوریم» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: رضا درمیشیان فیلمی ساخته در دفاع از طبقه فرودست، ندارها و گرسنگان، خروجی کار اما آن است که در این فیلم چهار کاراکتر اصلی و مرکزی وجود دارد: دو دکتر(فاطمه معتمدآریا و پارسا پیروزفر) و دو وکیل (نگار جواهریان و بهمن فرمان‌آرا) یکی از یکی شیک‌تر، انسان‌تر، فرشته‌تر! و در مقابل همه افراد طبقه پایین، یکی از یکی انگل‌تر! احمق‌تر و گاوتر! بله سینما چنین است، شما را لو می‌دهد، هر چه هم بخواهید بپیچانید تهش، لو می‌روید و خروجی کار بر خلاف میلتان می‌شود و اثر چرک، مغشوش و ریاکار!

وی با اشاره به سکانسی از این فیلم نوشت: سکانسی در این فیلم وجود دارد که مهم‌ترین سکانس فیلم است. سکانس رودررویی دو نفره معتمدآریا و جواهریان در مطب. آنجا که معتمدآریا می‌گوید بله من لوله آن دختر فقیر را بدون اجازه‌اش بستم که دیگر نتواند بچه‌دار شود و جواهریان شدیداً مخالفش.

این سکانس قرار بود، سکانسی انسانی باشد ولی نماها، دیالوگ‌ها، حس و صحنه به حدی چندش‌آور بود که گویی این دکتر و وکیل دارند در مورد مشتی موش و ملخ تصمیم می‌گیرند! بله اینجاست که سینما لو می‌دهد.

خبرنگار: زهره کهندل 

انتهای پیام/

نظر شما