شناسهٔ خبر: 54850173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

وزیر اقتصاد در پاسخ به قدس مطرح کرد:

تورم انتظاری در سراشیبی

وزیر اقتصاد گفت: اینکه دولت بنا دارد سیاست‌هایی را طراحی کند که در سال آینده هم تورم‌زا باشد، صحت ندارد و این اخلاقی نیست که ما به جهت رقابت‌های سیاسی مردمی را که با اصلاحات عقب‌مانده همراهی می‌کنند، نگران کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، روزگذشته، جلسه هیئت دولت به مدیریت محمدمخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزارشد.‌ درحاشیه این جلسه علاوه بر برگزاری نشست خبری سخنگوی دولت، شماری از وزرای کابینه و معاونان به پرسش‌های خبرنگاران درباره چشم‌انداز آثار تورمی جراحی اقتصادی دولت پس از دو ماه از اجرای آن و دیگر برنامه‌های دولت و مسائل دیگر پاسخ دادند. خبرنگار قدس در این بسته خبری اهم اظهارات اعضای کابینه را ارائه داده است.

دفاع سخنگوی دولت ازبازنشستگان

سخنگوی دولت در حاشیه این جلسه با تأکید بر ضرورت تناسب و همخوانی رشد حقوق بازنشستگان کشوری تلویحاً از مصوبه میزان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی دفاع کرد و آن را بالاتر از بخش دولتی دانست.

بهادری جهرمی، در خصوص دستور کار مذاکرات دوحه با حضور انریکه مورا و علی باقری گفت: ما  واتحادیه اروپا بر ضرورت استمرار مذاکرات و رفع تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا تأکید داریم تا بتوانیم به توافقات مثبت و قابل قبولی در مسیر احقاق حقوق مردم ایران برسیم.

وی درباره نحوه پرداخت بدهی دولت عراق به ایران تصریح کرد: دریافت مطالبات ما  به شیوه معمول  و مانند گذشته صورت می‌گیرد تا صرف تأمین نیازهای اساسی کشورشود.

سخنان رئیس جمهور تحریف شده بود

وزیر اقتصاد هم دیروز در حاشیه جلسه دولت به بازتاب‌های رسانه‌ای سخنان رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: برخی پس از گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور این‌گونه القا کردند که گویا یک تورم بالاتری در سال آینده وجود خواهد داشت؛ اما حرف این بود که دولت در نظر دارد اجرای برخی احکام قانونی مثل افزایش نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق قانونی گمرکی از ۴۲۰۰ تومان به نیمایی را بااینکه موجب افزایش قیمت تمام کالاهای وارداتی می‌شود و قیمت تمام‌شده مواد اولیه و ماشین‌آلات را افزایش می‌دهد، با اجازه قانون‌گذار در سال آینده اجرا کند.

وی اظهار کرد: اینکه دولت بنا دارد سیاست‌هایی را طراحی کند که در سال آینده هم تورم‌زا باشد، صحت ندارد و این اخلاقی نیست که ما به جهت رقابت‌های سیاسی مردمی را که با اصلاحات عقب‌مانده همراهی می‌کنند، نگران کنیم.

وام ودیعه مسکن و ابهامات تورم زا

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه هم با یادآوری اینکه وام ودیعه مسکن در یک مرحله به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش‌یافته است، گفت: یا باید دولت به بانک‌ها بدهکار شود و تورم افزایش یابد یا از صندوق مسکن مابه‌التفاوت ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تأمین شود که هنوز انجام‌نشده است و از محل فروش دارایی‌ها بخشی از منابع تأمین می‌شود.

نشست رئیسی با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

معاون مجلس رئیس‌جمهور نیز با اشاره به همراهی مجلس با دولت در انصراف از استیضاح وزیر صمت پس از استماع گزارش‌ها و دفاعیات دولت، گفت: مسائل مختلف و مهمی در دیدار رئیس‌جمهور با کمیسیون اصل ۹۰ در دستور کار قرار دارد. حسینی احیای وزارت بازرگانی را ازنظر دولت یک ضرورت خواند و گفت: اکنون در مجلس خواسته‌شده دولت لایحه بدهد تا دوفوریتی بررسی شود و کار سریع‌تر صورت بگیرد.

خبرنگار: آرش خلیل‌خانه

انتهای پیام/

نظر شما