شناسهٔ خبر: 54850041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در دفتر امام جمعه وردنجان برگزارشد؛

مجلس سوگواری حضرت جوادالائمه علیه السلام

همزمان با ایام شهادت حضرت امام جواد علیه السلام جمعی از مداحان وردنجانی با حضور در دفتر امام جمعه وردنجان مجلس روضه خوانی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم معنوی امام جمعه وردنجان با شهادت مظلومانه حضرت امام جواد الائمه علیه السلام و قدردانی از مداحان و شاعران آیینی در بر پایی این محفل معنوی با اشاره به جایگاه رفیع مداحی و بیان حدیث" اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذی جَعَلَ فیِ النّاسِ مَنْ یَفِدُ اِلَیْنا وَ یَمْدَحُنا وَ یَرْثی لَنا "  گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند "حمد و سپاس خدایی را که در میان مردم، کسانی را قرار داد که به سوی ما می آیند و ما را مدح می کنند و برای ما مرثیه می خوانند"،  این، نشان دهنده جایگاه "زیارت " ، "مدح " و "مرثیه " در فرهنگ شیعی و در راستای احیای فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

حجت الاسلام علی محمدی ادامه داد: لباس فاخر مداحی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، زیبنده قامت خالص عزیزانی است که با ایمان، عقیده، عشق و دلدادگی، زبان و حنجره و دل و جان خویش را وقف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام می کنند، پیشکسوت مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، افرادی مانند "فرزدق"، "دعبل"، "کمیت"، "سید حمیری"، "عبدکوفی" و . . . بوده اند.

وی با اشاره به فضایل امام جواد الائمه علیه السلام گفت: امام نهم شیعیان مانند جده اش بزرگوارش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها زندگانی کوتاهاما پر ثمر و عمری سراسر رنج و مظلومیت داشت و نهایتاً در آخر ماه ذی‎القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در سن ۲۵ سالگی  مظلومانه به شهادت رسیدند و مضجع شریفش در کاظمین، در جوار مرقد مطهر جد بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم علیه السلام قرار دارد.

امام جمعه وردنجان ادامه داد: نهمین ستاره برج امامت و یازدهمین کوکب درخشنده عصمت و طهارت، فرزند پیشوای هشتم، حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بود، " محمد" نام یافت تا تجدید کننده خاطرات و مجاهدات پیامبر عالی قدر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم باشد. بر اثر زهد و تقوایی که از آن حضرت مشاهده شد به لقب "تقی" موسوم گردید و در بخشندگی و سخاوتی که در راه خدا داشت به لقب "جواد" نیز معروف شد.

در این روز جمعی از شاعران آیینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،به بیان سروده های خود و ذکر مصیبت و مداحی پرداختند.

نظر شما