شناسهٔ خبر: 54849967 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

نارضایتی مردم از برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی

صاحب‌خبر -
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است به آن اعتماد نکنند، زیرا تولید‌کننده روی جلب اعتماد کسبه و کسبه نیز روی جلب اعتماد مصرف‌کننده تلاش نکرده است. اگر این اعتماد به‌صورت زنجیره وار ایجاد شود موفقیت حاصل خواهد شد و نیاز به تبلیغ ندارد.
اکبر پازوکی گفت: درست است که کسبه در زنجیره آخر لوازم خانگی قرار دارند اما آنها به نوعی می‌توانند حامی تولید باشند، بنابراین نیاز است که تولیدکنندگان ارتباطات قوی‌تر و بهتری با فروشندگان و کسبه بازار داشته باشند. این ارتباط می‌تواند با تخفیف‌ها و امتیازات مثبتی باشد که به آنها ارائه می‌دهند. از طرف دیگر فروشندگان نیز می‌توانند به مشتریان به جای معرفی کالای خارجی، کالای تولید داخل را معرفی و پیشنهاد دهند تا به جای خرید کالای تقلبی قاچاق و بدون ضمانت‌نامه، کالای ایرانی باکیفیت بخرند. او گفت: البته این نیازمند به اعتباری است که تولیدکننده باید به محصولات خود بدهد. برخی از تولیدکنندگان به‌دلیل قدمت فروش و اعتباری که در بازار دارند می‌توانند محصولات ایرانی را به آسانی به فروش برسانند، زیرا این قدمت و اعتبار آنها است که به کالا اعتبار می‌بخشد. متأسفانه در کشور اینگونه جا افتاده است که خدمات پس از فروش یا ضمانت‌نامه نداریم، اما زمانی که این ضمانت وجود داشته باشد که مصرف‌کننده پس از خرید در صورت بروز مشکل براحتی بتواند کالای خود را تعویض یا تغییر دهد، مشتری این اعتماد را به فروشنده یا حتی شرکت تولیدکننده خواهد داشت. پازوکی خاطرنشان کرد: مردم به بازار و کالای داخلی اعتماد دارند اما متأسفانه در چند سال اخیر این اعتماد مقداری سلب شده و این به‌دلیل مشکلات و معضلاتی است که در چند سال اخیر گریبانگیر بازار لوازم خانگی است. بنابراین ما باید این اعتماد و اعتبار را به تولید داخل در ذهن مصرف‌کنندگان کالای داخلی ایجاد کنیم. مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است که به آن اعتماد نکنند.  دلیل آن این است که من تولید‌کننده نیامده‌ام اعتماد کسبه را جلب کنم و کسبه نیز اعتماد مصرف‌کننده را جلب کند.

نظر شما