شناسهٔ خبر: 54849876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ولادیمیر پوتین:

ناتو ابزاری برای اجرای سیاست های آمریکا است

رئیس جمهور روسیه در سخنانی پیمان ناتو را ابزاری برای اجرای سیاست های ایالات متحده آمریکا برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور روسیه گفت که آمادگی پیمان ناتو برای مواجهه با این کشور به سال ۲۰۱۴ بازمی گردد و چیز جدیدی نیست.

ولادیمیر پوتین در سخنانی در ششمین اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در عشق آباد افزود: ناتو از بقایای جنگ سرد است و مسکو آن را ابزاری برای اجرای سیاست های ایالات متحده آمریکا می داند.

رئیس جمهور روسیه پیرامون احتمال پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو هم گفت که این اقدام باعث آزردگی مسکو نخواهد شد و روسیه در صورت پیوستن این کشورها به ناتو مشکلی با آنها ندارد.

پوتین در عین حال تاکید کرد: در صورت استقرار نیروهای ناتو در سوئد و فنلاند روسیه ناچار به واکنش خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که درخواست غربی ها از کی یف برای ادامه درگیری نشان می دهد که اوکراین ابزار دست غرب برای دستیابی به اهداف خود است.

پوتین افزود: نیروهای ما در اوکراین پیش می روند و در حال تحقق اهداف هستند. برای عملیات نظامی زمان مشخصی تعیین نشده است و هدف از آن حمایت دونباس و تضمین امنیت روسیه است.

لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

نظر شما