شناسهٔ خبر: 54849595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

آکسیوس: مذاکرات دوحه بدون پیشرفت پایان یافت

پایگاه آمریکایی آکسیوس مدعی پایان مذاکرات هسته‌ای بدون انجام پیشرفتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه آمربکایی آکسیوس به نقل از یک مقام امریکایی مدعی شد مذاکرات هسته‌ای غیر مستقیم با ایران در دوحه بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: ایرانی ها، مسائل قدیمی که حل شده و برخی مسائل دیگر که جدید هستند، اما ارتباطی با توافق هسته‌ای ندارد را [در این مذاکرات]مطرح کرده اند.

آکسیوس همچنین به نقل از این مقام افزود: ایرانی‌ها طرفی هستند که بایستی در خصوص بازگشت به توافق هسته‌ای تصمیم گیری کنند.

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با بیان اینکه پیشرفت مورد انتظار در دوحه حاصل نشد، در سخنانی گفت: به تلاش هایمان برای بازگرداندن توافق به مسیر درست ادامه خواهیم داد.

اظهارات ایت مقامات غربی در حالی بیان می‌شود که ساعاتی پیش، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره گزارش منتشر شده در یکی از رسانه‌ها مبنی بر پایان مذاکرات اظهار داشت: مذاکرات دو روزه هنوز به انتها نرسیده و عصر امروز نشست دیگری میان آقای باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگو‌ها برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:گفتگو‌ها در دوحه از ابتدا دو روزه برنامه‌ریزی شده بود و در طول رایزنی‌های دیروز و امروز طرف‌ها در مورد موضوعات باقی‌مانده به تبادل پیشنهاد‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها:

نظر شما