شناسهٔ خبر: 54848249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فردا در کابل؛

نشست علما و بزرگان قومی افغانستان برگزار می‌شود

معاون دوم نخست‌ وزیر دولت موقت طالبان از برگزاری نشست فردای علما و بزرگان قومی این کشور در کابل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست‌ وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که نشست علما و بزرگان قومی فردا پنجشنبه در کابل برگزار خواهد شد.

معاون دوم نخست وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان با اشاره به اینکه شرکت کنندگان این نشست امروز چهارشنبه کابل خواهند رسید، در این خصوص ادامه داد: در نشست مذکور موضوعات مختلف از جمله نظام اسلامی، استقلال و وحدت ملی و نیز مسائل اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و بررسی خواهند گرفت.

عبدالسلام حنفی همچنین اضافه کرد: بیش از ۳ هزار نفر از اقشار مختلف جامعه (عالمان دینی، استادان دانشگاه، تاجران کشور و افراد پرنفوذ جامعه) از سراسر این کشور در این نشست حضور خواهند یافت.

در همین ارتباط، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته بود که دولت موقت طالبان باید برای کسب مشروعیت داخلی لویی جرگه برگزار کند تا از این طریق مشارکت همه اقوام افغانستان در امور کشور را تسریع نماید.

خبرگزاری طلوع افغانستان نیز گزارش داده بود که ذبیح الله مجاهد از احتمال برگزاری یک «مجمع افغانستانی‌ها» به منظور بحث پیرامون مسائل افغانستان خبر داده است.

مجاهد در این باره گفته بود: ما هنوز نامی بر آن نمی‌گذاریم ولی یک مجمع افغانستانی‌ها ایجاد خواهد شد و درباره مسائل بحث خواهد کرد.

نظر شما