شناسهٔ خبر: 54847533 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛ آشنا به چهار زبان و وابسته به رونالدائو

تهران- ایرنا-  جدیدترین عضو کادرفنی پرسپولیس یک مربی برزیلی است که قرار شده با دروازه‌بان‌های تیم سرخ‌پوش تهرانی کار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یحیی گل‌محمدی برای تقویت کادرفنی خود و انتخاب جانشینِ داود فنایی به یک مربی خارجی دیگر پناه برد و این بار نوبت به یک مربی برزیلی است که بعد از پپه لوسادای اسپانیایی به کادرفنی نایب قهرمان لیگ بیست و یکم اضافه شود.

ولسلی نِنِسا، مرد ۵۵ ساله‌ای است که به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها قرار است علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را زیر نظر داشته باشد. فصل قبل عملکرد حامد لک و گوهری چندان خوب نبود و باید دید در این فصل تحت نظر این مربی باتجربه که سابقه بازی در تیم‌هایی چون فلامینگو، گرمیو، گویاس و ... را دارد چه تفاوتی در درون دروازه ایجاد می‌شود.

در ادامه همراه باشید با نکاتی جالب از جدیدترین و احتمالا غریبه‌ترین عضو پرسپولیس در فصل پیش رو:

*ننسا سابقه مربیگری در تیم‌های سانتوس، گویاتوبا، کالداس و ... را تا سال ۲۰۰۳ را در کارنامه خود دارد.

*این مربی برزیلی در سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفت راهی خاورمیانه و کشور قطر شود. او حدود ۲۰ سال در این کشور کار کرد و از شهرت بالایی بین فوتبالدوستان قطری برخوردار است.

*اولین تجربه ننسا در قطر مربوط به العربی می‌شود. او در این تیم با بازیکنی چون گابریل باتیستوتا، فوق ستاره اسبق تیم ملی آرژانتین و باشگاه فیورنتینا کار کرد. دوران حضور ولسلی در این تیم ۹ سال به طول انجامید.

*دومین تیم ننسا الریان بود. او طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در این تیم به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت کرد و سپس یا پیشنهاد جذاب تیم ملی قطر مواجه شد.

*ننسا با درخواست خورخه فوساتی اروگوئه‌ای به تیم ملی قطر رفت تا در کادر مربیگری این تیم برای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار بگیرد. او در دیدار برگشت قطر و ایران مربی گلرهای عنابی‌پوشان بود. دیداری که با گل مهدی طارمی به سود ایران تمام شد و علیرضا بیرانوند نمایش خوبی داشت.

دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛ آشنا به چهار زبان و وابسته به رونالدائو

*برکناری فوساتی با خروج این مربی برزیلی همراه شد. ننسا دوباره به الریان برگشت و این بار ۶ سال فعالیت مداوم را تجربه کرد. او در این سال‌ها با مربیان برجسته‌ای چون میشل لادروپ، لوران بلان، نیکولاس کوردوا و ... همکاری داشت و در اردوهای الریان مشاهده شد که با فابین بارتز، گلر اسبق تیم ملی فرانسه و باشگاه منچستریونایتد هم رابطه خوبی دارد.

*مربی جدید پرسپولیس در الریان با شجاع خلیل‌زاده همکاری داشت. او همچنین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۱ با پرسپولیس روبرو شد. مسابقات در هند برگزار می‌شد و هر ۲ بازی با برتری نماینده کشورمان با نتایج ۳-۱ و ۴-۲ همراه شد. در تقابل بین ننسا و فنایی، عملکرد سمتِ ایرانی بهتر بود.

*ننسا در کنار کار مربیگری مدام به فکر کسب درجات بهتر است. او چند ماه قبل مدرک A مربیگری دروازه‌بانی را دریافت کرد. پیش از این دوره‌هایی را هم در فیفا طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ گذرانده بود. او چند سال هم در کمپ

*دستیار جدید گل‌محمدی به چهار زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی و پرتغالی مسلط است و احتمالا به زودی با زبان فارسی هم اشنا خواهد شد.

*ننسا حدود ۲ سال قبل پدرش رونالدائو را از دست داد. او وابستگی فراوانی به پدرش داشت و بعد از این اتفاق ضربه بزرگ روحی را تحمل کرد.

دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛ آشنا به چهار زبان و وابسته به رونالدائو

نظر شما