شناسهٔ خبر: 54847521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا مطرح کرد

برق خورشیدی برای محرومان

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا، از طرح بزرگ احداث ۵۵۰ هزار سامانه ۵ کیلو وات ساعتی برای خانواده های کم درآمد طی ۴ سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، جعفر محمدنژاد سیگارودی گفت: تعداد نیروگاه‌های نصب شده کوچک مقیاس خورشیدی، بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ سامانه با ظرفیت ۷/۸۸ مگاوات است و روند رو به رشدی دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا افزود: روال توزیع سامانه نیروگاه‌های کوچک مقیاس، با هماهنگی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور در حال انجام است و از طرف سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، برنامه پیگیری ماهیانه وجود دارد.

محمد نژاد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا انتهای تیر ماه جاری، ۵۰۷ سامانه از این نیروگاه‌ها به بهره برداری برسد. این سامانه‌ها از پراکندگی قابل توجهی برخوردارند و در ۸ استان (فارس، خوزستان، یزد، خراسان رضوی، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و قم) کشور نصب شده اند.

وی خاطر نشان کرد: طرح بزرگ احداث ۵۵۰ هزار سامانه ۵ کیلو واتی طی ۴ سال آینده نیز مصوبه معاون اول رئیس جمهور را گرفته است و ساتبا با هماهنگی سازمان بسیج، کمیته امداد و معاونت توسعه روستایی رئیس جمهور، تفاهم نامه‌ای در چند روز آینده مبادله خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا افزود: پیش از اجرای طرح بزرگ، طرحی به صورت آزمایشی در ۳ استان اصفهان، کرمان و خراسان رضوی، کشور آغاز شده است و در مرحله شناسایی خانواده‌های محروم است. در این استان‌ها پتانسیل خورشیدی خوبی وجود دارد و خروجی آن نمونه خوبی برای توسعه سایر استان‌ها است.

محمد نژاد در پایان گفت: استقبال از توسعه سامانه مقیاس کوچک بسیار خوب بوده و نتیجه آن توسعه متوازن در مناطق محروم خواهد بود.

نظر شما