شناسهٔ خبر: 54847038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه نشست ناتو در مادرید اعلام شد؛

آزمایش اتمی کره‌‎شمالی؛ محور دیدار سران آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی

رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی به همراه نخست وزیر ژاپن امروز در حاشیه نشست ناتو در مادرید پیرامون آزمایش موشک هسته ای کره‌‎شمالی ابراز نگرانی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه با «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی و «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس سران ناتو در مادرید دیدار کرد.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این باره آمده است: در این نشست سه جانبه بی سابقه، سران درباره تقویت همکاری های سه جانبه در سراسر اقیانوس هند و اقیانوسیه، به ویژه در مورد تهدید مطرح از سوی برنامه های سلاح‌ های موشک‌ های بالستیک کره شمالی گفتگو کردند.

بیانیه مذکور اضافه کرد: آنها همچنین نتایج گفتگوهای ماه گذشته خود در سئول و توکیو را نیز مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن بدون اشاره به تداوم اقدامات خصمانه و مداخلات واشنگتن در شبه جزیره کره در این باره گفت: آزمایش موشکی هسته ای کره شمالی باید با واکنش هماهنگی از سوی سه کشور حاضر در نشست مواجه شود. امیدوارم بتوان در سطح سه جانبه به این اقدام پیونگ یانگ پاسخ داد.

این در حالیست که کره شمالی امروز چهارشنبه و چند ساعت پیش از دیدار «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با سران ژاپن و کره جنوبی، واشنگتن و متحدانش را به تلاش برای ایجاد یک ناتوی آسیایی برای مهار کردن پیونگ یانگ متهم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این باره اعلام کرد: آمریکا با بی توجهی به تقاضای امنیتی اولیه و نگرانی کشورهای آسیا و اقیانوسیه، مصمم به همکاری نظامی با دست نشانده ها و آلت های دست خود است.

پیونگ یانگ نسبت به برنامه های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای اجرای رزمایش ترکیبی کشف موشک و ردیابی موشک در نزدیکی هاوایی در ماه آگوست واکنشی خشمگینانه نشان داده است.

کره شمالی همچنین مانورهای نظامی مشترک بین نیروهای نظامی آمریکا و کره جنوبی را به عنوان اقدامی برای تهاجم محکوم و همچنین اعلام کرده که حضور نظامی آمریکا و همکاری های نظامی اش با کشورهای منطقه امنیت پیونگ یانگ را به خطر می اندازد.

نظر شما