شناسهٔ خبر: 54846766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

مشهد-ایرنا- معرفی پرستار دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سفیر مهربانی در حوزه کمک به کودکان بی سرپرست، نصب دستگاههای هوشمند کارت خوان در نانوایی‌های شهرستانهای کاشمر و نیشابور از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی برای روز چهارشنبه است.

صاحب‌خبر -

مشهد- اعظم فخری محمودی پرستار شاغل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پاس خدمات خیرخواهانه و رایگان به کودکان مجموعه گلستان علی(ع) به عنوان یکی از سفیران مهربانی در کل کشور معرفی شد.به گزارش روز چهارشنبه این دانشگاه ، گلستان علی(ع) بزرگترین موسسه حمایت از ایتام و کودکان بد سرپرست که توانسته با کمک خیران خدمات خیری را به این کودکان ارایه کند. پرستار فخری محمودی از خیرینیاست که در مسیر بهبود شرایط این کودکان خدمات پرستاری رایگان ارائه کرده است. وی با اشاره به اینکه از پاییز ۹۹ با مجموعه گلستان علی(ع) همکاری دارم گفت: با توجه به نوع حرفه خود توانایی ارایه خدمات پرستاری را به کودکان گلستان علی(ع) داشتم از همین رو با این مجموعه ارتباط گرفتم تا در هر ساعت از شبانه روز به خدمات پرستاری احتیاج داشتند به صورت رایگان این خدمات را برای کودکان ارایه دهم .عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد افزود: با توجه به عضویت در بنیاد بین المللی دیابت، تلاش کردم تا خدمات دیابت را به صورت رایگان برای کودکان مبتلا به دیابت مجموعه گلستان علی(ع) انجام دهم. وی پرستار شاغل دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که مدت ۲۸ سال در خدمت این دانشگاه در بیمارستان های قائم(عج) و ابن سینا و مراکز بهداشت و مناطق محروم بوده و دهمین نفر در کشور است که عنوان سفیر مهربانی را دریافت نموده است.

کاشمر- مدیر جهاد کشاورزی کاشمر  گفت: در راستای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف شفاف‌سازی خرید نان، اولین دستگاه هوشمند کارت خوان در یکی از نانوایی های این شهرستان نصب شد. محمد سجعی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا  گفت: ملاک توزیع آرد واحدهای نانوایی، استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند و تراکنش مالی است و با اجرای این طرح، نظارت بر زنجیره تامین و عرضه آرد و نان موثرتر خواهد شد.شجعی افزود:کوتاه شدن دست سودجویان، جلوگیری از فروش خارج از شبکه، ساماندهی ساعات پخت، رقابت برای کیفیت و در نهایت تنظیم زنجیره تامین و عرضه آرد و نان، ازجمله مزایای این طرح است. وی ادامه داد:کارشناسان بانک سپه به صورت مستقیم اجرای این طرح را از لحاظ فنی پشتیبانی می کنند و در صورت بروز هرگونه اشکال در عملکرد دستگاه های کارتخوان به کمک واحدهای نانوایی خواهند آمد. وی تصریح کرد: با اجرای این طرح تمامی تراکنش نانوایی‌ها با یک شبکه یکپارچه رصد خواهد شد پس از آن هر نانوا بر اساس پخت نان که انجام می‌دهد یارانه نان را خواهد گرفت که از فروش آزاد آرد جلوگیری می‌شود.در شهرستان کاشمر ۱۵۹ واحد نانوایی فعالند که از این تعداد ۱۰۷ واحد در شهر کاشمر و ۵۲ واحد در روستاها فعالیت دارند.

نیشابور- معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: طرح هوشمندسازی یارانه نان در نیشابور با فعال‌سازی کارتخوان‌های هوشمند در ۲۹۴ واحد نانوایی این شهرستان آغاز شد.به گزارش ایرنا، ابوطالب جوان چهارشنبه در حاشیه برنامه راه‌اندازی رسمی کارتخوان‌های هوشمند در واحدهای نانوایی نیشابور اظهار کرد: این طرح ملی با همکاری بانک سپه برای ساماندهی نظام پرداخت یارانه‌ها اجرا می‌شود تا یارانه نان مستقیم به دست شهروندان برسد.وی افزود: در ادامه این طرح پس از آشنایی کامل شهروندان مبلغ یارانه نان شهروندان به همان کارتی که پول یارانه را دریافت می‌کنند واریز شده و بدین ترتیب نظارت و کنترل واحدهای نانوایی دقیق‌تر می‌شود و میزان آرد دریافتی و نان فروخته شده توسط هر واحد نانوایی شفاف خواهد بود و دیگر امکان سوء‌استفاده در فروش آرد به صورت قاچاق و توزیع نان وجود ندارد.فرماندار نیشابور با اشاره به اینکه نحوه استفاده از کارتخوان‌های هوشمند در فضای مجازی اطلاع‌رسانی شده، گفت: در ساعت صفر هرشب ۱۵درصد از میزان کارکرد هر واحد نانوایی به عنوان تشویقی به حساب خودشان واریز می‌شود و در این طرح واحدهای نانوایی فعال واقعی راستی‌آزمایی می‌شوند.

 

نظر شما