شناسهٔ خبر: 54846698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار کرمان:

هنر، آیینه صادقی برای اصلاح رفتار‌های اجتماعی است

فداکار گفت: با زبان، بیان و ابزار هنر، آیینه صادقی باشیم که نوع رفتار‌ها و اثرات آن را به جامعه نشان می دهیم.

صاحب‌خبر -

نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با تهیه‌کنندگان، مدیران و برنامه‌سازان صدا و سیمای مرکز کرمان پیرامون حوزه‌های اجتماعی و مشکلات موجود در رفتار‌های اجتماعی امروز چهارشنبه ۸ تیر ماه  در صدا و سیمای مرکز استان کرمان برگزار شد.

 محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان  گفت: کار رسانه اثر بخش می باشد و تنوع حوزه برنامه ریزی در صدا و سیما مورد اشاره است. 

او می گوید: رفتار‌های اشتباه و نادرست در حوزه اجتماعی، علاوه بر اینکه به جایگاه شهر و شهروندی لطمه وارد می‌کند، در کار‌های معمول نیز مشکل‌ساز خواهند بود و این اشتباهات و اشکالات در فرهنگ رانندگی، بهداشت فردی و اجتماعی، محیط زیست، گردشگری و ... وجود دارد که باید اصلاح شوند.

به گفته فداکار باید اصلاح رفتار‌ها و فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های هنری برای گروه‌های ورزشی، بانوان، کودکان، دانشجویان و اقشار مختلف صورت گیرد و باید با ابزار و جذابیت هنر و رسانه به سمت اصلاح رفتار‌های نادرست در اجتماع رفت.

احمد علیرمضانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز در این نشست پیشنهاد تشکیل قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی با حضور همه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ و اجرایی را مطرح کرد. 

او می گوید: تحت این قرارگاه و اجماع نظر، همپوشانی برای برنامه‌ها و مسائل در مسیر اصلاح رفتار‌های نادرست ایجاد می‌شود.

حق دوست، استاد دانشگاه هم در این نشست با تاکید بر ایجاد نشاط اجتماعی گفت: با تعیین و ابلاغ اولویت‌های فرهنگی و همکاری اصحاب رسانه در کنار مسئولان برای اجرای آن‌ها با سرعت بیشتری به اهداف فرهنگی و اجتماعی در استان کرمان خواهیم رسید.

در این نشست تعدادی از برنامه‌سازان صدا و سیمای مرکز کرمان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در حوزه مباحث فرهنگی و اجتماعی پرداختند  و خواستار همکاری مسئولان استان برای برنامه سازی موثرتر شدند. 

نظر شما