شناسهٔ خبر: 54846676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

توئیت‌های امروز نمایندگان مجلس را بخوانید

افتضاح جدید صمت به نام واردات خودرو | مقصرین در اجرای رتبه‌بندی معلمان به کمیسیون اصل ۹۰ احضار می‌شوند

فعالیت‌های وزارت صمت و وعده‌های محقق نشده وزیر مربوطه، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور و نیز روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران موضوعات مهم توئیت‌های امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد و سخنگوی فراکسیون شهید دیالمه (شفافیت) درباره سرنوشت واردات خودرو و وعده‌های وزیر صمت در این باره در توئیتر خود نوشت: «افتضاح جدیدی از وزارت صمت به اسم آئین‌نامه واردات خودرو! آقای وزیر قرار بود واردات به نفع مردم و در جهت شکستن انحصار خودروسازان باشد، نه فراهم کردن شرایط جدید برای استثمار بیشتر مردم. این فرصت گران‌بها و امید آفرین‌ را با تصمیمات متاثر از نفوذ مافیای خودرو، تبدیل به تهدید نکنید!»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم درباره ضرورت تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت نوشت. او در حساب توئیتری خود اینطور مرقوم کرد: «با وجود اینکه ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به وزارت صمت است اما اشراف لازم برای مدیریت بر این میزان در وزارتخانه دیده نمی‌شود. از طرفی در بحث تنظیم بازار نیز وزارت صمت در سال‌های اخیر عملکرد موفقی نداشته است. اینها از جمله دلایلی است که جداسازی وزارت بازرگانی را ضروری می‌سازد.»

احمد نادری، نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس هم به مساله مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت که از قول برخی افراد ناعادلانه است. او در این باره نوشت: «با ارسال نامه رسمی مجددا از رییس‌جمهور محترم حضرت آیت‌الله رئیسی درخواست کردم که جلوی اجرای مصوبه کنکوری غیرقانونی و ضد عدالت آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شود. ایشان در راستای مطالبه بخش مهمی از جامعه، شخصا باید به این موضوع ورود کرده و جلوی ایجاد یک بحران ملی را بگیرند.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس که رئیس کمیسیون اصل نود نیز هست در حساب توئیتری خود به مساله افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی پرداخت و نوشت: «به همراه ۲۰۱ نماینده دیگر، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار ترجیح منافع مردم در برابر فشارهای صنفی و اجرای مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی شدیم. کمیسیون اصل نود تا اجرای کامل مصوبه‌، نظارت موثر خواهد داشت و با مستنکفین برخورد قانونی خواهد کرد. با وجود قانون، آیین‌نامه و حتی برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی در استان‌ها، رتبه‌بندی معلمان عزیز هنوز اجرا نشده. شکایاتی واصل شده؛ اگر اجرا بیش از این به تاخیر بیفتد، مقصرین به کمیسیون اصل نود احضار خواهند شد.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود نیز درباره مذاکره ایران با کشورهای غربی اینطور توئیت کرد: «اتهامات ناروا و تکراری بیانیه گروه هفت به ایران نشان داد هنوز آش همان آش و کاسه همان کاسه است. غرب باید با دست پس زدن در جلوی صحنه و با پا پیش کشیدن در پشت پرده را تمام کند و اگر به دنبال توافق است حقوق ایران را صراحتا به رسمیت بشناسد.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن‌ و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز درباره سفرهای خارجی رئیس‌جمهوری و ارتباط با کشورهای منطقه در توئیتر خود نوشت: «روسیه، چین، قطر، تاجیکستان و ترکمنستان مقاصد سفرهای خارجی رئیس جمهور در حدود یک سال اخیر بوده‌اند. این به خوبی اولویت ظرفیت‌های منطقه در سیاست خارجی ایران را نشان می‌دهد. انتخاب درستی که تاثیر آن هم در عرصه سیاست و هم اقتصاد روز به روز آشکارتر می‌شود.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم درباره روابط ایران و غرب و احیای برجام اینطور توئیت کرد: «اروپا و آمریکا بیشتر نیازبه احیای برجام دارند. آمریکا با خروج از برجام میلیاردها دلار به ایران زیان زد. لذا پذیرفتنی نیست بدون مطالبه این خسارت وارد توافقی شد که ضمانت لازم را ندارد. بحران اوکراین زبونی غرب مقابل کمبود انرژی را به نمایش جهانی گذاشت. قطعا ایران دست برتر دارد.»

آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی هم به شخصیت شهید بهشتی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «شهید بهشتی با نگاه دوراندیش و بینش وسیع در هنگام تدوین قانون اساسی زمینه حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس را فراهم نمود. ثمره درایت ایشان در آن زمان، یکپارچگی و وحدت اقوام، مذاهب و ادیان کشور در دوران ماست.»

هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی نیز درباره تاثیر حضور شهید بهشتی در انقلاب اسلامی در توئیتر خود نوشت: «امام خمینی(ره) جمله‌ای درمورد شهید بهشتی می‌فرمایند که بهشتی فردی بود که بدرد می‌خورد. در طول تاریخ اسلام همیشه افرادی که بدرد می‌خوردند مورد عنایت اهل بیت بوده‌ و در مقابل، مورد کینه دشمنان اسلام. در اوایل انقلاب شهید بهشتی اینگونه بود و در عصر ما شهید سلیمانی.

حجه الاسلام نقدعلی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز درباره مساله تحقیق و تفحص از وزارت نیرو نوشت. او که فیلم مربوط به نطقش در مجلس نیز در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «امروز در جریان تحقیق وتفحص از وزارت نیرو بخاطر یکجانبه گرایی از این طرح انتقاد کردم، چون ما خود داغدیده از انتقال‌های نابجا به تپه‌های دیم و استان‌های دیگریم و اگر بنای رسیدگی باشد ابتدا باید این ضربات بر زاینده رود رسیدگی شود، نه اینکه زاینده رود مظلوم خود در موضع متهم قرار گیرد. بنده به نمایندگی از مردم استان اصفهان اعلام می‌کنم: مادامی که طرح جامع حوضه آبریز زاینده‌رود تصویب نشود یک قطره آب به بن بروجن یا هیچ کجای دیگر منتقل نخواهد شد، این را بدانند، وزیر محترم نیرو بداند، ما نمی‌گذاریم بن بروجن اجرا شود ولو بلغ ما بلغ»

اسماعیل حسین زهی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس هم به مناسبت هشتم تیر و اهمیت آن در تاریخ مرزداران بلوچ توئیت کرد. در نوشته او آمده است: «هشتم تیر ماه یادآور ایستادگی و مقاومت عشایر و مرزداران بلوچ در دره نالک در مقابل استعمار پیر در سال ۱۲۹۵شمسی است. مرزدارانی که با شهامت و شهادت خود مهر تاییدی زدند بر ستم ناپذیری و میهن پرستی دلاور مردان بلوچ.»

رمضانعلی سنگدوینی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم درباره وعده وزیر راه به مردم گرگان و نتیجه اینطور توئیت کرد: «اولین قول وزیر راه و شهرسازی به مردم گرگان انجام شد. وزارت راه و شهرسازی برای روشنایی ۱۵ کیلومتر قطعه اول کمربندی گرگان (سرخنکلاته) مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. امیداوارم همه موارد قول داده شده به زودی اجرایی شود.»

نظر شما