شناسهٔ خبر: 54846429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میز خدمت مسئولان قضایی استان قزوین در شهرک شهید بهشتی

میز خدمت مسئولان قضایی استان در مسجد شهرک شهید بهشتی (باغ نشاط) قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه؛ میز خدمت دادگستری استان قزوین با حضور مسئولان قضایی و برخی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک شهید بهشتی (باغ نشاط) برگزار شد.

علی شعبانی در جمع مردم شریف این شهرک گفت: رسیدگی به تظلمات و احقاق حق از وظایف ذاتی قوه قضاییه است، اما دستگاه قضایی مستقیماً در تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضایی نقشی ندارد و این حجم از پرونده در مراجع قضایی ناشی از بی احتیاطی در مراودات اجتماعی، عدم آگاهی شهروندان از قوانین و مقررات حقوقی و قضایی و حضور افراد فرصت طلب است.

 مردم باید به این موضوع واقف باشند که وظیفه قاضی رسیدگی پرونده بر اساس ادله، اسناد و مدارک ارائه شده است و قاضی نمی‌تواند به دنبال اثبات ادعای افراد باشد.

 شهروندان در مراجعه به مراجع قضایی باید قبلاً دلایل و شواهد ادعای خود را جمع‌آوری و به قاضی ارائه دهند و همکاران قضایی نیز بر اساس قانون رسیدگی خواهند کرد.

یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه امروز، عدم آگاهی و دانش حقوقی مردم است و همین موضوع باعث می‌شود که در بسیاری از معاملات خود متضرر شوند و سپس به مراجع قضایی رجوع کنند و شاید به واقع حق با آن‌ها باشد، اما ادله‌ای برای اثبات و حقانیت خود در دست نداشته باشند.

قاضی مکلف است بر اساس مدارک و مستندات حکم قضایی صادر کند و شاید این حکم قضایی با عالم واقع که قاضی از آن بی اطلاع بوده و مدارکی نیز ارائه نشده است، در تضاد باشد.

مردم شهرک شهید بهشتی مسائل و مشکلات شهری خود از حیث عدم استقرار خانه بهداشت، عدم احداث اماکن ورزشی، رفع خطر برای ورودی شهرک، وقوع سرقت‌های خود را مطرح کردند و مسئولان قضایی نیز قول پیگیری تا حد توان را دادند و در خصوص مسائل حقوقی و قضایی نیز دستورات لازم صادر شد.

نظر شما