شناسهٔ خبر: 54846066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش یزد از اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» خبر داد

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد از اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» خبر داد و گفت: این طرح برای جبران افت یادگیری در دوره ابتدایی و متوسطه است و دانش‌آموزان مشمول، شناسایی و برای آنها برنامه‌ جبرانی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه مدیران و روسای آموزش وپرورش شهرستان‌ها و مناطق استان درباره مشمولان طرح جبران افت یادگیری به‌ دلیل غیرحضوری بودن مدارس در دوران کرونا افزود: امیدواریم همه دانش‌آموزانی که در سه درس فارسی، علوم و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" را در دوره اول و دوره دوم ابتدایی به دست آورده‌اند و دانش‌آموزان ضعیف دوره متوسطه در دروس علوم پایه با حفظ کرامت در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه محدوده و نوع مدرسه اعم از دولتی یا غیردولتی در این طرح ملاک شرکت نیست، ادامه داد: ضروری است هرچه سریع‌تر پایگاه‌های فعال در این طرح مشخص و اطلاع‌رسانی لازم به عموم دانش‌آموزان و اولیا از طریق مدارس، پرتال ادارات و رسانه‌های محلی صورت پذیرد.

این مسئول بیان کرد: ثبت و جبران یادگیری دانش‌آموزان نباید صرفا منوط به متون درسی و آموزشی باشد و باید فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، قرآنی، ورزشی و اردویی پیش‌بینی شود تا همه نیازهای دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گیرد و فرصت اعتلای فکری، فرهنگی، اعتقادی و جسمی دانش‌آموزان را داشته باشیم.

رحیمی‌نژاد همچنین توجه ویژه به دوره پیش دبستانی و پوشش حداکثری، طرح بیمه تکمیلی و بیان ضرورت اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری فرهنگیان، تسهیل در امر ثبت‌نام و بازرسی فعال و پویا در راستای رضایت‌مندی اولیا، اجرای دقیق دستورالعمل قرارگاه جهادی و سازماندهی نهادهای مرتبط را مهم و قابل پیگیری ذکر کرد.

وی گفت: هدف از اجرای طرح «جبران و تثبیت یادگیری» می‌توان به تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، حمایت بیشتر از دانش آموزان، کاهش افت تحصیلی و تکرار پایه و ترک تحصیل ذکر کرد که برای جبران تحصیل و یادگیری دانش‌آموزان است تا آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی به حداقل برسد.

استان یزد ۲۸۰ هزار دانش‌آموز دارد.

نظر شما