شناسهٔ خبر: 54845893 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور در شورای آموزش و پرورش استان فارس خبر داد:

فارس سومین استان کشور از نظر تحصیل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: در استان فارس حدود یکصد و چهل هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که آموزش و پرورش استان از این‌حیث صاحب جایگاه سوم کشوری هست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش فارس، دکتر احمد محمود زاده در سفر یک روزه به استان فارس در یکصدو پنجاه و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: تدام استمرار دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی متعهد و اخلاق مدار و جهادیست است.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: ماموریت خطیر تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است و البته در این تعلیم و تربیت باید مشارکت همه ذی نفعان از جمله خانواده تا دستگاه های دولتی و غیر دولتی را داشته باشیم.

محمود زاده گفت: در هیچ کشوری آموزش و پرورش تنها وظیفه تعلیم نیروی انسانی را بر عهده ندارد و از ۴ درصد تا ۶۵ درصد بستگی به ایدئولوژی هر کشور دیگر دستگاه ها در امر آموزش و پرورش دخالت می کنند.

وی بیان اینکه سرمایه انسانی به عنوان عامل خودسازی ،جامعه پردازی و تمدن سازی است گفت: شوراهای آموزش و پرورش بستر مناسبی برای کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در امر سیاستگذاری و اجرای سیاست ها است و در دولت جدید این این شورا را قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین میدانیم.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: در استان فارس حدود یکصد و چهل هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که آموزش و پرورش استان از این‌حیث صاحب جایگاه سوم کشوری هست.

محمود زاده گفت: دستگاه های انقلابی و مذهبی را نیز مکلف به ورود در امر تعلیم و تربیت میدانیم و در این راستا هنرستان های جوان شرکتی را تاسیس کرده ایم.

وی گفت: خوشبختاته با سازمان اوقاف نیز تفاهماتی برای مدرسه داری و مدرسه یاری با رویکرد حفظ قران کریم که مورد نظر مقام معظم رهبری بود امضا کرده ایم.

محموزاده افزود: با حوزه سما دانشگاه آزاد اسلامی نیز تفاهماتمان را تقویت خواهیم کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش گفت: به موسیسن حرفه ای دارای صلاحیت مدرسه داری نیز باید کمک صورت بگیرد و باید درکارگروه اشتعال و هدفمندی یارانه های استان نیز به نوعی با کمک به این نوع موسیسن کاهش تراکم آموزشی را به دنبال داشته باشیم.

خاطرنشان می شود: بررسی وضعیت مدارس غیردولتی شهر شیراز وبازدید از فعالیت های این مدارس و بازدید از پژوهشکده معلم از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به شیراز است.

گفتنی است: در این سفر دکتر علی صنیعی؛ رییس شورای هماهنگی موسسین مدارس غیردولتی کشور نیز معاون وزیر را همراهی می کند.

نظر شما