شناسهٔ خبر: 54845803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خیاطیان در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان:

از ایده‌های موفق استانی برای الگوسازی در توسعه شبکه نخبگانی استقبال می‌کنیم

محسن فرامرزی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک با بیان اینکه برقراری ارتباط موثر میان دولت و دانشگاه یکی از ماموریت‌های ویژه این مرکز برای توسعه شبکه نخبگانی در کشور است، گفت: یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم برقراری این ارتباط به‌صورت نهادینه و توسعه شبکه نخبگانی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعت، سیاست، کارآفرینی و ... است و در این مسیر از ایده‌های موفق استان‌ها برای الگوسازی در کشور استفاده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ‌مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، محمدصادق خیاطیان در سفر به زاهدان با حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خیاطیان در ابتدای این نشست با تشریح ماموریت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک، برقراری ارتباط موثر میان دولت و دانشگاه را یکی از این وظایف دانست و گفت: واقعیت این است که تاکنون کارهای زیادی در حوزه ارتباط دولت و دانشگاه صورت گرفته اما این ارتباط هنوز متاسفانه ساختارمند و نهادینه نشده است. یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم برقراری این ارتباط به صورت نهادینه و ایجاد شبکه نخبگانی در حوزه‌های مختلف علمی، صنعت، سیاست، کارآفرینی و ... است و در این مسیر از ایده‌های موفق استان‌ها برای الگوسازی در کشور استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ادامه داد: ما در راستای ماموریت‌های ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، تاکنون جلسات مختلفی را با اقشار مختلف همچون کشاورزان، دانشگاهیان، نمایندگان مجلس، صنعتگران برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه‌های راهبردی، مشورت‌های جامعی را در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور قرار دهیم. همچنین در سفرهای استانی موضوعات و مسائل مطرح شده را جمع‌بندی و به رئیس جمهور منتقل می‌کنیم.

استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فناوری و نوآوری برخوردار است

مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت استان در حوزه علم و فناوری و مسائل مهم استان ارائه کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری و نوآوری در اختیار دارد. از سال گذشته قرارگاه دانش بنیان را در استان راه‎اندازی کردیم و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نقش محوری در اقتصاد دانش بنیان استان دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های پارک علم و فناوری در استان، اظهار کرد: یکی از کارکردهای مهم پارک علم و فناوری استان، توسعه کمی‌ و فضای شرکت‌های دانش بنیان و فناور است چرا که معتقدیم توجه به این معیارها باعث گفتمان‌سازی در حوزه علم و فناوری می‌شود.
به گفته مدرس خیابانی، در حال حاضر 34 شرکت دانش بنیان، 43 شرکت خلاق و 80 شرکت دارای مجوز از معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری در این پارک مستقر هستند و 121 شرکت نیز در چرخه اخذ مجوز دانش بنیانی از معاونت علمی‌ وفناوری قرار دارند.

انتهای پیام

نظر شما