شناسهٔ خبر: 54844641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

دبیرکل ناتو: فنلاند و سوئد به سرعت عضو ناتو می‌شوند

دبیرکل سازمان «ناتو» در سخنانی با اشاره به موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، گفت: امروز رسما از سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو دعوت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان «ناتو» در سخنانی با اشاره به موافقت ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، گفت: امروز رسما از سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو دعوت می‌کنیم.

استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در جمع خبرنگاران درباره روند عضویت رسمی سوئد و فنلاند در ناتو افزود: پس از دعوت، فرآیند تأیید و تصویب عضویت باید در ۳۰ پارلمان (اعضای ناتو) طی شود.

وی عنوان کرد: این فرآیند زمان‌بر است، اما انتظار دارم سریعتر انجام شود، زیرا اعضای سازمان آمادگی دارند این روند تأیید هر چه سریعتر انجام شود.

دبیر کل ناتو همچنین در نشست امروز سران این سازمان گفت: نش ست امسال، نشستی تاریخی و تحولی برای ائتلاف ماست. ما در بحبوحه رویارویی با جدی‌ترین بحران امنیتی پس از جنگ جهانی دوم، این نشست را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این سازمان «با رویکردی متحد و قاطع، توانایی پاسخگویی به انواع تهدید‌ها و چالش‌ها را دارد» افزود: ما بر سر یک مفهوم جدید راهبردی برای ائتلافمان توافق خواهیم کرد که برنامه و طرحی است برای چگونگی عبور ناتو از دنیای رقابتی‌تر و خطرناک‌تر ِ آینده و همچنین حفاظت از همه متحدا ن و جمعیت نزدیک به یک میلیارد نفر./مهر

نظر شما