شناسهٔ خبر: 54844629 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حزب الله: در انتظار آمریکا ماندن، برای ما نفت و گاز نمی‌شود

پریسا فیضی

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد که این کشور نیاز مبرمی به دولت جدید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: لبنان نیاز مبرمی به تشکیل دولت دارد. ما تلاش می‌کنیم که این دولت تشکیل شود، در نتیجه، باید قبل از هرچیز به اقدامات عملی فکر کرد و وقت را با اختلافات و شعارهایی که بوده و بسیار زیاد باقی خواهد ماند، تلف نکرد. بر این اساس، هرکس که در کشور ما منصبی را چه در دولت یا وزارت خانه‌ها یا در امور معیشتی یا اقتصادی برعهده دارد، باید به گزینه‌ها و اقدامات واقعی فکر کند و در اقدامات عملی و واقعی که مایه آسایش مردم باشد و به آنها امیدی در سطوح تمام امور بدهد، شتاب کند.

صفی الدین عنوان داشت: جهان امروز به صورت کلی و بالاخص منطقه خاورمیانه، در آستانه تغییرات گسترده و بسیاری است و در این جا وظیفه لبنانی‌ها نهفته است تا پیش از هرچیز، به دنبال جایگاه کشورشان در سایه این تغییرات بگردند. زمانی که تاریخ را می‌خوانیم، متوجه می‌شویم زمانی که جنگ‌های جهانی و تغییرات گسترده در منطقه ما و جهان ما رخ دهد، برای طرف ضعیف بر اساس جایگاه و نقش ضعیف آن برنامه ریزی می‌شود اما طرف قدرتمند شریکی یا در برنامه ریزی است یا طرفی اساسی در تعیین جایگاه و نقش است.

صفی الدین عنوان داشت که در لبنان، در حال حاضر مناقشه سیاسی گسترده‌ای وجود دارد، اما از جمله مسائلی که بین این مناقشه باید جایگاه مهمی را به خود اختصاص دهد، آینده لبنان در سطح سیاسی و اقتصادی و در سطح منطقه است، به ویژه که نفت و گاز و نزاع‌های گسترده در جهان، بر کشور ما تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: کسانی هستند که از ائتلاف‌های جدید صرف نظر از اهداف بد آن صحبت می‌کنند، اما این تغییرات با خود رخدادهای جدید بسیاری را به همراه خواهد داشت، آیا ما در جایگاه صرفاً یک بیننده می‌مانیم؟

رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: ما نیروهای مقاومت، در نتیجه تجربه مان و شناختی که از دشمنانمان بالاخص دشمن اسرائیلی و در پشت آن آمریکا داریم، اطمینان کاملی داریم که می‌توانیم آینده‌ مهمی را برای کشورمان با وجود تمام رنج‌های کشور رقم بزنیم، اما ما باید قدرتمند بوده و در معادله حاضر باشیم و به آینده کشور فکر کنیم و منتظر نمانیم کسی جایگاه ما را مشخص کند.

وی گفت: اگر بخواهیم منتظر بمانیم که هوکشتاین و آمریکا چه صدقه‌ای به لبنان بدهند، نفت و گاز نخواهیم گرفت و لبنان در آینده بهشت ​​اقتصادی نخواهد بود، به خصوص که این امر برای آمریکایی‌ها اهمیتی ندارد و آن را نمی‌خواهند، تمام دغدغه‌ امروز آمریکا این است که که چگونه گاز و نفت را برای اروپا تامین کند و چگونه برتری «اسرائیل» را در این منطقه حفظ کند.

صفی الدین عنوان داشت: امروز ما موظف هستیم با همان منطقی که ایستادیم و مقاومت کردیم و چهل سال پیش با اشغالگر و پروژه‌های بزرگ روبرو شدیم، اکنون نیز با چالش‌ها روبرو شویم، صبر کرده و محاصره شدیم. همانطور که چهل سال است که صبر کرده و در محاصره بوده و با دنیا و چالش‌ها در مراحل سخت و پیچیده روبرو بوده‌ایم، امروز نیز تاکید می‌کنیم که با ایمان و یقین و توکل به خدا و با این فرهنگ مقاومت اصیل می‌توانیم با این چالش‌ها مقابله کنیم و به یاری خدا، به سمت یک پیروزی حتمی حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما