شناسهٔ خبر: 54844493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه شهرستان دیر

بوشهر - ایرنا - مسئول مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: تصادف زنجیره‌ای سه خودرو  در محور بردخون – آبدان این شهرستان دیر سه مصدوم بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

حسین ناظمیان‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: به دنبال اعلام تصادف زنجیره‌ای سه خودروی سواری پراید، وانت پراید و نیسان وانت در ساعت ۵ و ۵۲ دقیقه به مرکز پیام فوریت‌های پزشکی شهرستان دیر، ۴ تیم عملیاتی اورژانس ۱۱۵ از پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی بردخون ، آبدان ، کاکی و پایگاه امدادجاده‌ای جاشک به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: پس از حضور تیم‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه، به سرعت اقدامات اولیه درمانی آغاز و مصدومین حادثه که ۳ نفر بودند توسط آمبولانس پایگاه اورژانس ۱۱۵ کاکی و امداد جاده‌ای جاشک جهت ادامه درمان به بیمارستان‌های امام خمینی (ره) کنگان و زینبیه خورموج منتقل شدند.

مسئول مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر افزود: پیش از این حادثه در ساعت ۳ بامداد نیز در همین محل یک دستگاه خودروی پژوه ۴۰۵ واژگون که خوشبختانه مصدومی نداشت.

وقف ۲ قطعه زمین در شهرستان دیر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیر استان بوشهر گفت: ۲ قطعه زمین باکاربری مذهبی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان در این شهرستان وقف شد.

احمد کشاورز در گفت و گو با ایرنا افزود: واقف خیراندیش ابراهیم آزادی یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۵۲۰ متر مربع در شهر "بردستان " شهرستان دیر وقف کردند.

وی گفت: ارزش این زمین یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیر بیان کرد: واقف خیراندیش خضر رادمنش نیز یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت ۲۰۲ مترمربع در این شهرستان وقف کرد که ارزش این زمین یک میلیارد تومان است.

وی اظهارکرد: وقف میراثی ماندگار و اقدامی خداپسندانه است که نام و کار خوب انسان را با هم حفظ می کند و کمک بزرگی درتوسعه عمران، آبادانی فرهنگی و دینی درشهرها و روستاها است.

وی یادآورشد: هم‌اکنون ۴۴موقوفه، ۱۳۷مسجد، ۱۴۷ حسینیه و ۳۳ بقاع متبرکه در شهرستان دیر وجود دارد که تثبیت موقوفه‌ها و سنددار کردن آنها و اجرای طرح امینانه نیت واقفان در اولویت قراردارد.

نظر شما