شناسهٔ خبر: 54844470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان گچساران پرداخت شد

گچساران- ایرنا- سرپرست جهاد کشاورزی گچساران گفت: کشاورزان این شهرستان در سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیاردو ۳۶۵ میلیون ریال تسهیلات بانکی در بخش مکانیزاسیون و دامدار کارت دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

علی دستلاف روز چهارشنبه در نشست کمیته اشتغال و برنامه ریزی گچساران افزود: از محل پرداخت تبصره ۱۸ و محل اعتباری مکانیزاسیون بیش از ۱۴۲ میلیارد و ۲۵۶میلیون ریال در زمینه‌های مکانیزاسیون باغبانی دام، طیور، آب و خاک و کلینیک حفظ نباتات پرداخت شد.

وی بیان کرد: این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۵۱ نفر را در این شهرستان فراهم کرد.

دستلاف اظهار داشت: همچنین در سال گذشته در راستای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش دام و طیور (دامدار کارت) بیش از ۲۴ میلیاردو ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه زمینه اشتغال ۶۴ متقاضی با این میزان تسهیلات پرداختی دامدار کارت فراهم شد افزود: اجرای طرح دامدار کارت با هدف رونق واحدهای تولیدی دام و طیور با پرداخت تسهیلات در دستور کار است.
 سرپرست جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به اینکه در سال گذشته زمینه اشتغال  ۱۱۵ نفر در این شهرستان ایجاد شد افزود: در صورت پرداخت مابقی تسهیلات مصوبه بانک های کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به میزان۴۴۲ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ می توان در گچساران اشتغالزایی ایجاد کرد.

دستلاف بیان کرد: با پرداخت مابقی تسهیلات متقاضیان دامدار کارت بیش از ۱۵۰ شغل مرتبط با دام و طیور در این شهرستان تصویب خواهیم کرد.

 سرپرست جهاد کشاورزی گچساران افزود: برخی از بانک های این شهرستان قبل از استعلام  از این اداره جهت دریافت تسهیلات برای متقاضیان اقدام به تشکیل پرونده می کنند که خلاف است.

۱۶۷ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان گچساران پرداخت شد

معاون برنامه ریزی فرمانداری گچساران اظهار داشت: همکاری دستگاه های اجرایی و بانک ها در ایجاد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی می تواند  در رفع معضل بیکاری و ایجاد طرح های اشتغالزایی نفش مهمی داشته باشد.

جهانگیر علیزاده افزود: در راستای ایجاد اشتغال باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان استفاده کرد.

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت دانش بنیان و پژوهش در خصوص اشتغال زایی می تواند موثر باشد.

 ۵۱۰ طرح در زمینه اشتغالزایی در گچساران اجرا شد
رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی گچساران گفت: بیش از ۵۱۰ طرح در حوزه مشاغل خانگی، حوزه صنایع دستی، تولیدی، صنوف، تولیدات دامی، شیلات، تولیدات گیاهی و کشاورزی در سال گذشته در گچساران اجرا شد.

قاسم پرویزی ابراز کرد: در سال گذشته بیش از ۲۱۸ نفر برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند که مجور برای ۱۸۴ متقاضی صادر شد.

۱۶۷ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزایی به کشاورزان گچساران پرداخت شد

وی ادامه داد: ۷۷ نفر نیز به بانک های این شهرستان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی و از این تعداد ۳۷ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

پرویزی گفت: بیش از  ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار و۶ دهم درصد از سوی بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس اداره صنعت معدن تجارت گچساران با بیان اینکه هم اکنون  در ایام دهه تولید و تجارت قرار داریم گفت: این اداره امسال به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان است.

غلامعلی مهرابی  ابراز کرد: کارخانه ماشین سازی پارس گچساران که در گذشته راکد  بوده هم اکنون وارد مدار شده که زمینه اشتغال ۸۰ نفر را ایجاد کرده است.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما