شناسهٔ خبر: 54844031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

منع اصناف دزفول از تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب رسان به سلامت

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر دزفول گفت: بازرسی‌های مشترک برنامه ماده ۴۸ قانون الحاق برنامه ششم توسعه ملی در دزفول اجرا و اصناف این شهرستان از تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت منع شدند.

صاحب‌خبر -

 پروین جولا می‌گوید: نخستین بازدید مشترک با موضوع منع تبلیغ کالا‌ها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت با همکاری تیم‌های بازرسی گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر و بهداشت محیط و حضور نمایندگانی از شهرداری، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرداد ماه انجام شد.

او ادامه داد: بند «ج» ماده هفت قانون احکام دائمی (برنامه ششم توسعه ملی)، بر منع تبلیغات کالا‌های آسیب رسان از قبیل دخانیات، انواع نوشابه‌های گازدار، فست فودها، انواع سس‌های پرچرب، روغن‌های جامد و لوازم آرایشی مضر در جهت کاهش ابتلای شهروندان به بیماری‌های مزمنی، چون دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها تاکید دارد.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول  هدف از این بازدید‌ها را  منع تبلیغاتی عنوان کرد که بصورت نصب بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر، اماکن عمومی و در معرض دید عموم در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها قرار دارند.

این مقام مسئول بر لزوم استمرار این بازدید‌های میدانی تاکید کرد و گفت: همکاری‌های بین بخشی در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتار‌های قانونمند به منظور صیانت از سلامت جامعه امری ضروری است.

نظر شما