شناسهٔ خبر: 54843839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۴ کودک کار قرچک از حمایت‌های اجتماعی برخوردار شدند

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: در سه سال گذشته، ۳۵۴ کودک کار با محوریت مناطق روستایی و کوره‌های آجرپزی در مناطق مختلف قرچک شناسایی شده و ازحمایت‌های اجتماعی برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: فعالیت بهزیستی و سایر دستگاه‌هایی حمایتی که وظایفی در قبال کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند ، باید بر اساس سند ملی و با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی با اشاره به لزوم مقابله با پدیده کودکان کار گفت: این کودکان با حمایت‌های بخش دولتی و سازمان‌های مردم نهاد،  نباید از فضای خانواده و محله دور شده و منزوی شوند.

فاتحی‌نژاد تصریح کرد: کودکان کار در حوزه ادامه تحصیل باید مورد حمایت جدی قرار گرفته و از تمامی برنامه‌های نشاط اجتماعی بهره‌مند شدند، این حمایت‌ها نباید مقطعی و زودگذر باشد و باید به صورت پیوسته و مستمر انجام گیرد.

وی گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زنان، کودکان و سایر گروه‌های سنی آسیب پذیر باید از حمایت‌ها و اقدامات اساسی و زیربنایی به ویژه در حوزه امنیت اقتصادی و روانی برخوردار شوند.

فرماندار قرچک افزود: به منظور افزایش ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار باید اطلاعات دقیقی از این افراد جمع‌آوری شود تا برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال و خودکفایی این آنان، علمی، جامع و بر اساس آمار حقیقی صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت علمی مراکز دانشگاهی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: با توجه به اینکه کار علمی خروجی بهتری دارد نباید از ظرفیت مراکز دانشگاهی غافل بود و امور باید با تکیه بر توان علمی و پژوهشی به صورت عملیاتی پیش رود.

فاتحی‌نژاد بر لزوم احداث ساختمان اورژانس اجتماعی قرچک به عنوان یکی از مصوبات ملی تأکید کرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما