شناسهٔ خبر: 54843304 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

احکام شرعی | اگر صاحبخانه به ۲۵ درصد مصوب سران قوا برای اجاره راضی نباشد، تکلیف چیست؟

حوزه/ دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «عدم رضایت صاحبخانه از ۲۵ درصد مصوب سران قوا برای اجاره» پاسخ گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دفتر حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «عدم رضایت صاحبخانه از ۲۵ درصد مصوب سران قوا برای اجاره» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

* عدم رضایت صاحبخانه از ۲۵ درصد مصوب سران قوا برای اجاره

- سؤال

با سلام - در پی گرانی بازار مسکن، سران سه قوه مصوب کردند که اجاره بها در کلان شهرها ۲۵ درصد بیشتر نباید افزایش پیدا کند و در غیر این صورت، حکم تخلیه خانه به صاحب خانه داده نمی شود.

سوالی که می خواستم بپرسم اینکه اگر صاحب خانه به این میزان افزایش راضی نباشد و قصد افزایش بیشتر اجاره بها و ودیعه را داشته باشد و مستاجر هم بنا به این قانون ترک منزل نکند و صاحب خانه ناراضی و غصب کرده بخواند، مستأجر چه باید بکند. آیا [انجام] واجبات مانند نماز در این خانه درست است؟

- پاسخ

سلام علکیم و رحمة الله و برکاته

به طور کلی اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی را اعلام کردند، همه باید عمل کنند و مستأجر اگر می تواند با موجر مصالحه نمایند و در صورتی که چاره ای ندارد، سکونت او در آن با پرداخت اجاره بر اساس قانون اشکال ندارد و نماز و روزه صحیح است.

موفق و مؤید باشید.

احکام شرعی | اگر صاحبخانه به ۲۵ درصد مصوب سران قوا برای اجاره راضی نباشد، تکلیف چیست؟

نظر شما